اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کمیته اطلاعات سنا ۲ احضاریه جدید برای مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید صادر کرد

پس از آنکه مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید اعلام کرد که احضاریه ۲ هفته پیش سنا را رده کرده است، کمیته اطلاعات سنا، ۲ احضاریه جدید برای «مایکل فلین» صادر کرد.

کمیته اطلاعات سنا ۲ احضاریه جدید برای مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رهبران کمیته تحقیقات سنا درباره روابط «دونالد ترامپ»‌رئیس‌جمهوری آمریکا با روسیه بامداد امروز چهارشنبه (سه شنبه به وقت آمریکا) اعلام کردند که به پیگرد قضایی اسناد حساس مرتبط با «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید ادامه خواهند داد.

بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، «ریچارد بوئر» رئیس کمیته اطلاعاتی سنا و «مارک وارنر» عضو ارشد دموکرات این کمیته به خبرنگاران اعلام کرده که به دنبال پاسخ قطعی از جانب فلین هستند و این احتمال وجود دارد که اگر فلین باز هم از همکاری با این کمیته سر باز زند، اتهاماتی علیه وی در دادگاه طرح شود.

بوئر افزود، چنانچه مطمئن شویم که فلین به درخواست‌ها پایبند نیست، «آن وقت تمام گزینه‌ها روی میز خواهد بود».

وی ادامه داد، کمیته اطلاعاتی سنا احتمالا اقدامات جدیدی را برای وادار کردن مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهور آمریکا به پایبندی و اجرای احکام احضاریه وی صورت خواهد داد.

این کمیته یک احضاریه برای آقای فلین صادر کرده و در آن از او خواسته تا اسناد مربوط به ارتباطات خود با مقامات روسیه را ارائه دهد.

رئیس کمیته اطلاعات سنا همچنین گفته است که این کمیته قصد دارد تا مایکل فلین را برای ارائه شهادت در کنگره احضار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید اعلام کرد که احضاریه دو هفته پیش سنا را رده کرده است، کمیته اطلاعات سنا، دو احضاریه جدید برای «مایکل فلین» صادر کرد.

پیش از این حدود دو هفته قبل، کمیته اطلاعاتی مجلس سنا اعلام کرده بود که برای «مایکل فلین»، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا احضاریه ارسال کرده است. 

اما وکیل وی به این کمیته گفته که آقای فلین با استناد به حقوق خود ذیل متمم پنجم قانون اساسی آمریکا، از حضور در کمیته اطلاعات سنا خودداری کرده است.

فلین قبلا پیشنهاد داده بود تا در ازای مصونیت، در مقابل هر دو کمیته اطلاعاتی سنا و مجلس نمایندگان شهادت دهد اما روسای این کمیته‌ها پیشنهاد وی را رد کرده بودند.

مایکل فلین در ماه فوریه با بالا گرفتن جنجال‌ها درباره ارتباط تیم ترامپ با روسیه، به دلیل آنچه گمراه کردن «مایک پنس»‌ معاون رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات کاخ سفید درباره گفت‌وگوهایش با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن خوانده شده بود، از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید برکنار شده بود.

یکی از مقامات ارشد کنگره آمریکا روز گذشته اعلام کرد، اسنادی وجود دارد که نشان می‌دهد مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید بازپرسان تحقیقات را درباره منبع تأمین بودجه سفر خود به روسیه در سال 2015 میلادی گمراه کرده است و به آنها دروغ گفته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول