اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فارس گزارش می‌دهد

قاره سبز در آتش تروریسم؛ ده حمله تروریستی اخیر در اروپا

پس از تیراندازی در دفتر مجله طنز شارلی‌ابدو در پاریس، دست‌کم ۱۰ حمله تروریستی در کشورهای اروپایی به وقوع پیوسته است.

قاره سبز در آتش تروریسم؛ ده حمله تروریستی اخیر در اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حمله انتحاری بامداد سه‌شنبه در سالن سرپوشیده «منچستر آرنا» دهمین حمله تروریستی بود که پس از حمله «شارلی‌ابدو» در پاریس به وقوع پیوسته است. 

گزارش زیر نگاهی است مختصر به حملاتی که از آن زمان تا کنون انجام شده‌اند. 

حمله منچستر

 

✔️ بامداد دوم خرداد 1396 رسانه‌های محلی انگلیس از شنیده شدن صدای انفجاری قدرتمند در شهر منچستر انگلستان خبر دادند. بنا بر اعلام پلیس، در این حادثه دستکم 22 تن کشته و 120 نفر زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

حمله وست‌مینستر لندن

✔️ روز سوم فروردین سال 1396، یکی از عوامل داعش خودرویی را به سمت محوطهٔ کاخ «وست‌مینستر» در لندن راند و سپس با چاقو چند عابر و پلیس را مضروب کرد. مهاجم یک فرد 52 ساله انگلیسی با تبار پاکستانی به نام «خالد مسعود» بود. (جزئیات بیشتر)

حمله با کامیون در بازار کریسمس برلین

 

✔️ این حمله روز 29 آذرماه سال 1395 (19 دسامبر 2015) به وقوع پیوست و در جریان آن یک کامیون اسکانیا جمعیت حاضر در یک بازار کریسمس در شهر برلین آلمان را زیر گرفت. (جزئیات بیشتر)

حمله انتحاری در آنسباخ آلمان

 

✔️ یک پناهنده 27 ساله سوری که درخواستش برای پناهندگی در آلمان رد شده بود روز 24 مرداد ماه سال 1395 جلیقه انتحاری خود را در نزدیکی یک جشنواره موسیقی در شهر «آنسباخ»، از شهرهای ایالت «بایرن» آلمان منفجر کرد. یک نفر بر اثر این انفجار کشته شده و 12 نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.(جزئیات بیشتر)

حمله کلیسای نورماندی 

✔️ پنجم مرداد ماه دو عامل گروه تروریستی داعش به حاضران در یک کلیسای کاتولیک در شهر «سنت اتین دو رووره» حمله کردند. مهاجمان که چاقو به دست داشتند و جلیقه‌های انتحاری جعلی به تن داشت شش نفر را گروگان گرفته و یک کشیش 85 ساله را سر بریدند. (جزئیات بیشتر)

تیراندازی دسته‌جمعی در مونیخ

✔️ حمله یک فرد جوان مسلح 18 ساله در روز اول مرداد سال 1395  به بازار خریدی در شهر مونیخ باعث کشته شدن 9 نفر و زخمی شدن 35 نفر دیگر شد. رسانه‌های آلمانی نام عامل این حمله را «علی داوید سنبلی» اعلام کردند. (جزئیات بیشتر)

حمله به مسافران قطار در آلمان

✔️ یک شهروند 17 ساله از اتباع افغانستان روز 20 اسفند سال 1395 با چاقو و تبر به مسافران قطار مسیر «ترویشتلینگن» و «وورتسبورگ» حمله‌ور شد و پنج نفر را زخمی کرد. چند روز بعد مقام‌های آلمان اعلام کردند که در منزل فرد مهاجم پرچم داعش یافت شده است. (جزئیات بیشتر)

حمله به جشن‌های ملی فرانسه در «نیس» 

✔️ یک کامیون در شهر «نیس»، واقع در جنوب فرانسه روز 25 تیرماه سال 1395 به کسانی که برای شرکت در جشن عید ملی کشورشان جمع شده بودند حمله کرد. 84 نفر بر اثر این حادثه کشته و نزدیک به 150 نفر زخمی شدند. راننده کامیون که یک فرد 31 ساله با تابعیت دو گانه فرانسوی-تونسی بود به ضرب گلوله پلیس کشته شد. وی از هواداران داعش بود (جزئیات بیشتر

انفجارهای هماهنگ در بروکسل 

✔️ سوم فروردین ماه سال 1395 سه انفجار مهیب، بروکسل، پایتخت بلژیک را لرزاند. ابتدا دو انفجار در فرودگاه «زاونتیم» و پس از آن انفجار دیگری در یکی از ایستگاه‌های مترو این شهر به وقوع پیوست. این انفجار‌های هماهنگ که سه عامل داعش آنها را انجام دادند 34 کشته و 137 زخمی به جا گذاشت. (جزئیات بیشتر)

حملات پاریس 

✔️ روز 23 آبان‌ماه سال 1394 چندین حمله تروریستی هماهنگ در هفت نقطه پاریس به وقوع پیوست که بر اثر آنها 130 نفر کشته و 368 نفر مجروح شدند. 

اولین اتفاق، هنگامی رخ داد که یک مرد مسلح به کلاشنیکف، چندین نفر را در رستورانی پرازدحام به قتل رساند و هفت نفر را زخمی کرد. پس از آن دست‌کم دو انفجار در نزدیکی ورزشگاه «استادو فرانس»، جایی که مسابقه فوتبال بین آلمان و فرانسه در حال برگزاری بود، به وقوع پیوست. پس از آن دو مرد مسلح شرکت‌کنندگان در یک کنسرت موسیقی را گروگان گرفته و به سمت جمعیت شلیک کرد. (جزئیات بیشتر

حمله به شارلی‌ابدو

✔️ چند فرد مسلح روز 17 دی‌ماه سال 1393 با حمله به دفتر روزنامه طنز فرانسوی «شارلی ابدو» در پاریس 12 نفر را کشته و دست کم 10 نفر را زخمی کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ * 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول