اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن: روابطمان با YPG، موقتی و تاکتیکی است/ به آنها قولی نداده‌ایم

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که روابط این کشور با یگان‌های مدافع خلق (YPG) در سوریه، روابطی موقتی و تاکتیکی و به منظور مقابله با تروریسم است.

واشنگتن: روابطمان با YPG، موقتی و تاکتیکی است/ به آنها قولی نداده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه بر سر حمایت‌ها و روابط واشنگتن با کردهای سوری ادامه دارد، مقام وزارت خارجه ایالات متحده تاکید کرده که این روابط، «موقتی و تاکتیکی» است.

قائم مقام دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل اروپا و اوراسیا در یک میزگرد در واشنگتن درباره تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه در خصوص کردهای سوری صحبت کرد.

به گزارش روزنامه «حریت» چاپ ترکیه، «جاناتان کوهن» گفت :‌«ما(آمریکا) به یگان‌های مدافع خلق(YPG) هیچ قولی نداده‌ایم. آنها در این جنگ(با داعش و تروریست‌ها در سوریه) هستند چون می‌خواهند در این جنگ باشند».

مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: «این موضوع مشخص و واضحی است که آنها (YPG) انگیزه‌های مختص خودشان را دارند. ما در این جنگ مشترک برای شکست دادن یک سازمان تروریستی در عراق و سوریه هستیم. روابط ما، موقتی، بده بستانی و تاکتیکی است».

کوهن تصریح کرد: «ما با YPG هستیم چونکه آنها تنها نیروی حاضر در میدان بودند که در کوتاه مدت آماده اقدام بودند. این روابط، در همین جا متوقف می‌شود».

این مقام آمریکایی افزود: «من فکر نمی‌کنم کاری که ما با YPG انجام می‌دهیم، هیچ ارتباطی با کردهای ترکیه داشته باشد».

وی در ادامه گفت: «ما قطعا این را دوست داریم که پ‌ک‌ک از سنجار خارج باشد اما آنها واقعا کنترل سنجار دستشان نیست بلکه تنها در آنجا ضور دارند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول