اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تعلیق مشارکت ۸ گروه نظامی وابسته به «ارتش آزاد» در مذاکرات ژنو

گروههای نظامی وابسته به ارتش آزاد اعلام کردند که مشارکت خود در مذاکرات ژنو را از پنجشنبه (روز گذشته) به حالت تعلیق درآورده‌اند.

تعلیق مشارکت ۸ گروه نظامی وابسته به «ارتش آزاد» در مذاکرات ژنو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیئت عالی مذاکرات معارضان از تعلیق حضور برخی از گروههای نظامی معارض در مذاکرات ژنو خبر داد.

این هیئت تأکید کرد که 8 گروه از گروههای نظامی مشارکت خود در هیئت مذاکره کننده اصلی در ژنو را از پنجشنبه (18می) معلق کرده اند.

گروههای نظامی «جیش الیرموک، حرکة تحریر الوطن، تحالف قوات الجنوب، جیش أحرار الشام، الجبهة الشامیة، فیلق الشام، جیش الثورة و فرقة السلطان مراد» وابسته به ارتش آزاد با انتشار بیانیه ای تعلیق مشارکت در مذاکرات را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است که تعلیق مشارکت به خاطر عوامل ذیل است: عدم وضوح مرجعیت، ناتوانی در تصمیم گیری و نبود راهبرد مذاکره.

بر اساس این بیانیه، رابطه میان هیئت عالی مذاکرات و هیئت اصلی مذاکره کننده معارض به سود آنچه معارضان انقلاب مینامند، نیست.

دور ششم نشست بین هیات نمایندگان دولت سوریه و هیات معارضان، از 26 فروردین تحت نظارت سازمان ملل در ژنو آغاز شد.

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در نشست خبری که روز هشتم ماه جاری میلادی برگزار شد، درباره روند سیاسی مذاکرات ژنو سخن گفت و تاکید کرد که متاسفانه روند مذاکرات مناسب نیست، چراکه معارضان صادقانه به کشورشان فکر نمی کنند و این یکی از عوامل عدم پیشرفت مذاکرات است.

پنجمین نشست گفت‌و‌گوی سوری سوری نیز در تاریخ سی و یکم ماه مارس به پایان رسید.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول