اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس:

امروز عمده مشکلات مردم در حوزه‌های اقتصادی، بیکاری و اشتغال است/ دولت آینده در سیاست خارجی منفعل عمل نکند

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده مشکلات مردم امروز در حوزه‌های اقتصادی، بیکاری و اشتغال است و دولت آینده باید به این موارد بپردازد و در سیاست خارجی هم منفعل عمل نکند.

امروز عمده مشکلات مردم در حوزه‌های اقتصادی، بیکاری و اشتغال است/ دولت آینده در سیاست خارجی منفعل عمل نکند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس استان سمنان، فرهاد بشیری عصر امروز در همایش انتخاب اصلح در مسجد مدرسه قلعه شاهرود در سخنانی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی مترقی ما امور همه کشور بر اساس رأی و نظر مردم است و هیچ‌کس فراتر از نظر مردم و قانون نیست، اظهار کرد: برخی به اصطلاح روشنفکران به‌گونه‌ای برخورد می‌کنند که انگار آزادی نیست و آن‌قدر ذوق زده‌اند که فکر می‌کنند در جهان غرب چه خبر است و ما باید از آنها الگوبرداری کنیم.

وی با اشاره به تحمیل جنگ هشت ساله علیه کشورمان افزود: بعد از اینکه صدام از جنگ هشت ساله ایران فارغ شد به کویت در سال 1991 حمله کرد؛ اما آمریکا با توجه به اینکه همه رسانه‌ها را در دست داشت، مسؤولان نظامی را وادار کرد براساس آنچه او می‌خواهد عمل کرده و سخن بگویند.

امروز برخی الگوی خود را غرب در نظر گرفته‌اند

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز برخی فکر و الگوی خود را آن طرف در نظر گرفته‌اند و تلاش می‌کنند برای خود جایگاهی قائل شوند؛ غافل از اینکه هر کجا توفیق پیدا کردیم، با توجه به داخل کشور و ارزش‌های دینی بوده و وقتی از این موارد فاصله گرفتیم، بیچاره شدیم و ما را قتل عام و غارت کردند.

وی خاطرنشان کرد: مصدق به آمریکا اعتماد کرد و همه دیدند چه بلایی سر او آوردند؛ خصیصه دشمن خیرخواهی برای ملت‌های دیگر نیست و آن‌ها تلاش بر ضربه زدن و از بین بردن دارند.

بشیری تصریح کرد: امروز اگر در دنیا مراکز علمی ما حرفی برای گفتن دارند، به خاطر اهتزاز پرچم امام حسین (ع) و فرهنگ حسینی است.

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناجوانمردی‌های داعش گفت: غربی‌ها فکر کردند با گروهک تروریستی داعش می‌توانند مقابل حزب‌الله باصلابت مبارزه و در منطقه جا پا باز کنند؛ غافل از اینکه حزب‌الله ذوب در فرهنگ امام حسین (ع) بوده و در پی آزار و اذیت دیگران نیست و خدمت به انسان‌ها را هدف خود قرار داده است.

عده‌ای فکر می‌کنند فرصتی ایجاد شده تا مردم را چپاول و غارت کنند

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسأله انتخابات در حقیقت تعیین سرنوشت و خدمت به جامعه است و باید دقت و مطالعه کنیم؛ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا با اهمیت است و با مطالعه، دقت، بررسی معیارها و شاخص‌ها باید انتخاب کرد.

بشیری با بیان اینکه عده‌ای فکر می‌کنند فرصتی ایجاد شده تا مردم را چپاول و غارت کنند، افزود: سرآمد همه انتخابات، انتخابات ریاست جمهوری است و مناظره‌ها بسیار اثرگذار اما تعدادش کم بود و باید بیشتر می‌شد؛ چراکه سرنوشت کشور مطرح است و دستاوردهای بزرگ به همراه دارد و لازم است انسان‌های شایسته بر این مسند بنشینند و باید کنکاش و دقت بیشتر باشد.

وی با بیان ویژگی‌های نامزد اصلح انتخاباتی گفت: کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور کشور باشد، باید ضعفا را درک کند و دنبال کاخ‌نشینی و بهره‌گیری امکانات بیشتر از بیت‌المال نباشد و مردم ضعیف را درک نکرده و در محیط با مردم سروکار داشته باشد.

مسائل اقتصادی محرمانه شده است

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بسیار کار کرد تا به نامزدهای اصلح برسد، مطرح کرد: این کار انجام و از پراکندگی که دوره گذشته بود، جلوگیری شد تا مردم بتوانند راحت‌تر انتخاب کنند و انتخاب درست داشته باشند.

بشیری با اشاره به انعقاد قراردادهای بسیاری با بازه‌های زمانی مختلف تا 25 سال در عرصه ملی و بین‌المللی بیان کرد: در دنیا هیچ قراردادی حتی نظامی محرمانه نیست؛ اما چه شده در کشور ما مسائل اقتصادی محرمانه شده است؛ باید شفاف‌سازی کرد تا کسی بیاید که از هیچ مسأله‌ای هراسی نداشته و کارنامه شفاف داشته باشد و بتوانند به مردم درس اخلاق دهد و تلاش او تنها برای رأی آوردن نباشد.

وی ادامه داد: رأی‌آوری باید برای خدمتگزاری و نوکری باشد؛ نه اینکه رأی بگیریم و پس از آن با هر ادبیاتی با مردم برخورد کنیم؛ مثل برو به جهنم، بزدل، ترسو یا کاسب برجام و ... .

چرا اخلاق را در قبال رزمندگان و شهدا رعایت نمی‌کنند؟

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چرا اخلاق را در قبال رزمندگان و شهدا رعایت نمی‌کنند؟ این‌ها اگر نمی‌رفتند، ما قدرتمند نبودیم. اگر ما قدرتمند بودیم، صدام هیچ‌وقت اجازه نمی‌یافت به کشور ما حمله کند و 240 هزار شهید تقدیم انقلاب شود؛ چون فکر می‌کرد می‌تواند ایران را تصرف کند و حمله کرد.

بشیری تأکید کرد: امروز باید محکم، مصمم و دقیق کسانی را انتخاب کنیم که با تمام وجود مقابل دشمن ایستادند و به منافع شخصی خود فکر نکردند؛ اما امروز جاها عوض‌ شده است. در صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس را معوقه می‌گویند؛ بنده خودم معلم هستم، این مبلغ را وام داده‌ و سود هم نگرفته‌اند، تازه رئیس‌جمهور می‌گوید معوقه است؛ برنامه بانک‌ها، مدیران و مدارک تحصیلی که بماند؛ دست درازها به بیت‌المال ذخیره انقلاب نامیده می‌شوند.

وی با بیان اینکه با تمام این مشکلات باید دنبال جبران گذشته باشیم، عنوان کرد: با مطالعه و بررسی باید اصلح را انتخاب و احساس تکلیف کنیم و بدانیم 6 نفر برای این کرسی انتخاب شدند که دو نفر با دو نفر دیگر ائتلاف کرده‌اند.

بیکاری و اشتغال عمده مشکل مردم است

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در انتخابات پرشور شرکت کنیم، گفت: کار نوکری مردم مهم است؛ بزرگان ما و رهبر فرزانه انقلاب، مسؤولان را نوکر و خادم مردم بیان می‌کنند؛ نه آقا بالاسر و باید با تمام وجود خدمت و تلاش و گره‌گشایی کنند.

وی با اشاره به نظرسنجی از مشکلات مردم گفت: عمده مشکلات مردم در حوزه اقتصادی، بیکاری و اشتغال و از این دست موارد است و با کمک یک تیم مقتدر می‌توان این مشکلات را کم کرد.

مؤلفه‌های دولت انقلابی چیست؟

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مؤلفه‌های دولت انقلابی اظهار کرد: در رأس دولت انقلابی یک فرد کاملاً هوشمند حرکت می‌کند که نهایت ادب را به خرج داده و بسیاری از مسائل را عنوان نمی‌کند و باید تلاش کنیم چهره به چهره همه را برای حضور پای صندوق‌های اخذ رأی دعوت کنیم.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور کشور نباید این‌گونه باشد که وقتی در مجلس حاضر شود، نامه نمایندگان را از دستشان بگیرد و ابا کند یا در افتتاحیه برنامه‌ای 50 متر راه را هم پیاده نیاید و با خودرو طی کند یا اینکه به گفته نماینده مردم ورامین در مجلس ظهر در منزل دو هزار متری خود در سونا، جکوزی، مشت و مال را تجربه کرده و کباب و بره بخورد.

بشیری تأکید کرد: باید کسی سر کار بیاید که از جنس مردم باشد و در سیاست خارجی منفعل عمل نکند که ما سایه جنگ را از کشور دور کردیم و این توهین به مردم است.

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آموزه‌های اسلامی ما مسائلی را بیان می‌کند که باید تبیین کنیم و وظیفه همه این است که دولت کارآمد باشد و به محرومان رسیدگی کند؛ معلمان اگر می‌خواستند با همین حقوق خانه‌دار شوند، نمی‌توانستند تا پایان خدمت خود خانه‌ای برای خویش داشته باشند.

باید با چشم باز انتخاب کنیم

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید دولتی از جنس مردم و برای مردم که سفرهای استانی را برای پیگیری درد و مشکلات مردم انجام دهد؛ نه برای اینکه فقط بگوید من رفته‌ام سفری داشته باشد، رأی دهیم و مردم از حضور مسؤولان محروم نباشند.

وی با بیان اینکه امروز ریاست جمهوری ردای خدمت و نوکری مردم است و هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید معجزه می‌کند، افزود: اراده برای خدمت به مردم و سالم‌سازی دستگاه‌های دولتی و انتخاب شایستگان برای پست‌های مختلف وجود دارد و باید با چشم باز انتخاب کنیم تا اتفاقات خوبی برای کشور اتفاق بیفتد.

بشیری با بیان اینکه امروز تلاش دارند انتخابات را مهندسی کنند، بیان کرد: باید مراقب باشیم همان‌طور که رهبری انقلاب تأکید کردند، همه تلاش کنیم انتخابات در آرامش و امنیت برگزار و رأی حق‌الناس حفظ شود.

دولت کارنامه خود را ارائه دهد

نماینده سابق مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم استان‌های سمنان، قزوین و زنجان گفت: این سخنان منشور است و باید تلاش شود با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم و بدانیم عظمت و عزت ما در سایه اتحاد، همدلی و تبعیت از ولایت رخ خواهد داد.

وی با اشاره به سخنان اخیر برخی افراد که در انتخابات بیش از 50 درصد به رئیس‌جمهور رأی دادند و خدمت برای این افراد است، افزود: این کم‌کاری‌ها با این ادبیات توجیه‌پذیر نیست و باید کارنامه خود را ارائه دهید؛ مانند دانش‌آموز و دانشجویی که پایان ترم کارنامه دریافت می‌کند، دولت هم باید کارنامه خود را ارائه دهد و از افترا، تهمت و توجیهات بپرهیزد و شانه خالی نکند.

بشیری گفت: امروز به اینجا رسیده‌ایم که بیکاری، تورم و رکود داریم و مردم کاملاً این‌ها را درک می‌کنند و باید پاسخ دهند؛ نه اینکه فرافکنی کنند.

توجه به بیت‌المال باید بیشتر شود

وی با تأکید بر لزوم انتخاب درست، دقیق و شایسته افزود: دولت در حوزه اجتماعی نباید منفعل عمل کند؛ باید مقتدر بود و دانست که آیا ملت ما جنگ‌طلب، جنگ‌افروز و ماجراجوست یا خیز و البته مردم ما می‌فهمند و درک می‌کنند.

بشیری تأکید کرد: امروز کشور مقتدر ایران اسلامی به شرایط بالندگی رسیده که نه نیاز است با کسی درگیر شود و نه پژمرده عمل می‌کند و باید در این شرایط تلاش کنیم همه به‌خصوص جوانان و دانشگاهیان را وارد میدان سازیم.

وی افزود: حریت، انسانیت، آزادگی، ایثارگری، دیانت و همه خوبی‌ها در دولت انقلابی است؛ رهبری انقلاب در کنار مرقد امام رضا (ع) شاخص‌هایی چون تدین، کارآمدی و انقلابی را برای دولت و کارگزاران اعلام کردند و توجه به بیت‌المال باید بیشتر شود.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول