اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جزئیات بیشتر از دیدار «ایلدیریم» و «متیس»

مسلح‌سازی کُردهای سوریه یک «الزام» بود نه «انتخاب»/ ایجاد سامانه رهگیری سلاح‌های ارسالی آمریکا برای کُردها

جزئیات بیشتری از دیدار نخست‌وزیر ترکیه با وزیر دفاع آمریکا منتشر شده که نشان می‌دهد واشنگتن مسلح‌سازی کُردهای سوریه را یک «الزام» می‌داند، نه «انتخاب».

مسلح‌سازی کُردهای سوریه یک «الزام» بود نه «انتخاب»/ ایجاد سامانه رهگیری سلاح‌های ارسالی آمریکا برای کُردها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری جزئیات بیشتری از دیدار «بینالی ایدیریم» نخست وزیر ترکیه و «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا در لندن را درخصوص تصمیم کاخ سفید برای مسلح کردن شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، منتشر کردند.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» متیس در پاسخ به ابراز نگرانی ایلدیریم از ارسال تسلیحات آمریکا به کُردها، گفت تصمیم کاخ سفید برای مسلح کردن یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) یک «انتخاب» نبوده بلکه یک «الزام» در راستای عملیات آزادسازی شهر «رقه» از دست گروه تروریستی داعش بوده است.

ایلدیریم در ادامه دلیل نگرانی ترکیه را «رسیدن سلاح‌های ارسالی آمریکا برای کردهای شمال سوریه، به دست گروهک تروریستی پ.ک.ک» عنوان کرد. متیس نیز تاکید کرد واشنگتن سیستم رهگیری را برای اطمینان حاصل کردن از عدم وقوع چنین مسئله‌ای برقرار خواهد کرد.

در حالی که ترکیه مخالف مسلح‌سازی کردها در شمال سوریه بوده و بارها به کاخ سفید در این باره هشدار داده اما واشنگتن همچنان به ارسال تسلیحات و مهمات به شبه‌نظامیان اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) ادامه می‌دهد.

سه‌شنبه 19 اردیبهشت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تداوم ارسال تسلیحات به نیروهای کُرد مبارز با داعش در شمال سوریه را تصویب کرد.

وزیر دفاع آمریکا پیشتر طی تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا اطمینان داده بود که واشنگتن خودش را متعهد به حفظ امنیت ترکیه می‌داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول