اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاوروف: مناطق امن ممکن است در سراسر سوریه اجرا شود

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای تضمین کننده آتش‌بس در سوریه ممکن است درباره گسترش مناطق امن به سراسر سوریه در آینده تصمیم‌گیری کنند.

لاوروف: مناطق امن ممکن است در سراسر سوریه اجرا شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، روسیه، ترکیه و ایران به عنوان کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس سوریه که هماهنگی ایجاد مناطق امن در سوریه را برعهده دارند، این مسئله را بررسی خواهند کرد که در آینده مناطق امن در سراسر سوریه به اجرا درآید.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در گفت‌وگو با شبکه «Channel One» گفت: «همانطور که می‌دانید... چند روز پیش در نشست آستانه، روسیه، ترکیه، ایران، دولت سوریه و معارضان مسلح یک یادداشت تفاهم به امضا رساندند که بر اساس آن 4 منطقه امن در سوریه ایجاد می‌شود، اما مناطق امن سوریه ممکن است بعدا به تمامی بخش‌های این کشور تعمیم داده شود».

روسیه، ترکیه و ایران روز پنج‌شنبه 6 ماه می یادداشت تفاهمی را در خصوص ایجاد 4 منطقه کاهش تنش در سوریه به عنوان بخشی از گفت‌وگوهای صلح سوریه در آستانه به امضا رساندند.

بنا بر این گزارش، این توافق خواستار کاهش تنش در شهر ادلب و بخش‌هایی از لاذقیه، حمص، حلب و حما و همچنین دمشق، غوطه شرقی، درعا و قنیطره است.

علاوه براین، توافق امضا شده، خواستار توقف استفاده از تمامی انواع سلاح‌ها از جمله توان هوایی در مناطق درگیر جنگ در مناطق یاد شده است. این توافق به علاوه خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به این مناطق است.

چند روز پس از امضای این یادداشت تفاهم، در تاریخ 10 می لاوروف با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد و گفت‌وگوهایی را نیز با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا برگزار کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول