اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد

اختصاص 1000 میلیارد ریال برای توسعه آبیاری‌های نوین در خراسان رضوی

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برای توسعه زیر ساختی در بخش کشاورزی، 1000 میلیارد ریال تسهیلات به این استان اختصاص داده شده است.

اختصاص 1000 میلیارد ریال برای توسعه آبیاری‌های نوین در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل آباد، مجتبی مزروعی ظهر امروز در جمع کشاورزان و تولید کنندگان بخش کشاورزی که در شورای اداری این شهرستان شرکت داشتند، اظهار داشت:  توسعه زیرساختی در بخش کشاورزی یکی از اهداف این صنعت است.

وی با بیان اینکه تامین نهاده‌های کشاورزی، از ملزومات این بخش است افزود: امسال 4 هزار کیلومتر لوله‌گذاری در خراسان رضوی در برنامه  جهاد کشاورزیاین استان قرار دارد که سهم هر شهرستان از این مبلغ به‌زودی اعلام می‌شود.

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: در دو سال گذشته با تامین اعتبارات لازم،  رشد مهاجرت از روستاها به شهر  به صفر  رسیده، اعتبارات اشتغال  8.1 درصد  نسبت به قبل رشد داشته است.

مزروعی، صادرات را برای ارسال محصولات کشاورزی ، ضروری برشمرد و متذکر شد:  یک دانه انار در بازارهای جهانی  بیش از 16 تا 20هزار تومان است، بنابراین، باید برای کمک به کشاورزان و باغداران در بحث صادرات تلاش داشته باشیم.

وی با اشاره به صادرات 20 هزار تن انگور خلیل آباد در سال قبل به کشورهای روسیه و بلاروس، ادامه داد:  دیگر از جمع‌آوری کشمش در انبارهای تجار این محصول خبری نیست، امید است امسال برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا تعداد محصولات صادراتی افزایش یابد.

مدیرکل جهادکشاورزی خراسان رضوی بابیان اینکه اگر قشر ضعیف ارتقا پیدا کرد، بی‌تردید، توسعه رخ می‌دهد، متذکر شد: همیشه کشاورزی متأثر از سیاست‌های خصمانه ابرقدرت‌ها بوده است.

مزروعی، با اشاره به اینکه نماد بخش کشاورزی، گندم است یادآـور شد: نتیجه توجه به بخش کشاورزی در میزان تولید محصولات استراتژیک است، باقی تولیدات زیرمجموعه این بخش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه کمترین میزان بیکاری، مهاجرت و چالش‌های اجتماعی در خلیل‌آباد وجود دارد وشهرستان‌های مه‌ولات, تایباد و بردسکن در ردیف‌های بعدی قرار دارند، گفت: در سال قبل، فقط 130 میلیارد  تومان جرائم پرداختی تسهیلات کمتر 100 میلیون تومان کشاورزان را در خراسان رضوی پرداخت شده است.

وی متذکر شد:صنایع تبدیلی در خلیل آباد نیاز ضروری بوده، از مسؤولان این خلیل آباد خواسته شده، پرداختی یارانه کشمش با کمک باغداران به ایجاد کارخانجات فرآوری محصولات مذکور شود.

انتهای پیام/ 70031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول