اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

رئیس شبکه دامپزشکی کرمانشاه:

32 واحد عرضه غیرمجاز دام زنده در کرمانشاه پلمب شد

رئیس شبکه دامپزشکی کرمانشاه گفت: اقداماتی همچون آموزش همگانی برای متصدیان رستوران‌ها، سمپاشی جمعیت دامی و پلمپ 32 مراکز غیرمجاز دام زنده در راستای مقابله با بیماری تب کریمه‌کنگو در این شهرستان انجام شده است.

32 واحد عرضه غیرمجاز دام زنده در کرمانشاه پلمب شد

به گزارش خبرگزاری فارس در کرمانشاه، تورج کرمیان پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما و شیوع بیماری‌های عفونی که از دام به انسان منتقل می‌شود به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اقداماتی برای مقابله با این بیماری انجام داده است.

رئیس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تب کریمه‌کنگو را یک بیماری ویروسی به شدت واگیردار عنوان و تصریح کرد: تب کریمه‌کنگو در دام‌های آلوده به جزو تب مختصر هیچگونه علائم بالینی ندارد و از طریق گزش کنه، تماس با گوشت و خون حیوان آلوده و ترشحات فرد مبتلا قابل انتقال به انسان است.

وی رعایت بهداشت و استفاده از لوازم ایمنی فردی همچون استفاده از دستکش هنگام تماس با لاشه و گوشت دام را در راستای جلوگیری از انتقال بیماری به انسان ضروری دانست و گفت: شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده خود از خرید گوشت کشتار غیرمجاز دام که در معابر و به صورت غیرمجاز عرضه می‌شود و به هیچ وجه مورد تایید سازمان دامپزشکی نیست، خوددارى کنند.

کرمیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با این بیماری، بیان کرد: سمپاشی در جمعیت دامی برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا یکی از این اقدامات است.

این مسؤول ارایه آموزش همگانی به کارکنان کشتارگاه‌های دام، متصدیان رستوران‌ها، قصابی‌ها و کبابی‌ها و همچنین آگاه‌سازی بهره‌برداران روستایی در خصوص این بیماری را از دیگر اقدامات برشمرد و تاکید کرد: آموزش و ترویج آموخته‌ها مهمترین موضوع در مقابله با این بیماری محسوب می‌شود.

وی همچنین مصوبات کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در خصوص برخورد با واحدهای غیرمجاز عرضه دام را یادآور شد و گفت: در این راستا طرح جمع‌آوری این واحدها آغاز شده و با این مراکز به شدت برخورد شده است و تاکنون 32 واحد عرضه غیرمجاز دام زنده در شهرستان کرمانشاه با دستور دستگاه قضایی و حمایت نیوری انتظامی همچنین همکاری اجرائیات شهرداری، مرکز بهداشت شهرستان و اداره اماکن پلمب شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان از طریق شماره تماس چهار رقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 می‌توانند با کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ارتباط باشند و گزارشات، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول