اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با فارس:

برای آینده زنان ایرانی نیازمند جایگاه‌هایی همانند وزارت هستیم/ استفاده ابزاری و بهره‌برداری سیاسی از زنان در دولت فعلی

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد تغییرات اساسی در بهره گیری از زنان نخبه را از جمله منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: باید با انجام تغییرات اساسی و ایجاد جایگاه برای زنان در سه قوه به مظلومیت زنان در سازمان ها و اداره ها پایان دهیم.

برای آینده زنان ایرانی نیازمند جایگاه‌هایی همانند وزارت هستیم/ استفاده ابزاری و بهره‌برداری سیاسی از زنان در دولت فعلی

کبری خزعلی عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه خط مقابله با ارزش های انقلاب سعی دارند، ثابت کنند که نظام ولایتی و مردم ولایتمدار مخالف آزادی، شادی، موسیقی و تعامل با جهان هستند، با رد این شائبه گفت: در موضوعاتی مانند حجاب و عفاف ما مدافع قانون گرایی و موظف به رعایت قانون کشور هستیم.

وی در خصوص اصلاح روش های موجود برای امر به معروف و نهی از منکر نیز اظهار داشت: گروههای کارشناسی فقهی و حقوقی در حال بررسی هستند.

به گفته خزعلی این گروه های فقهی و حقوقی میزان دخالت های دولت در موضوع امر به معروف و نهی از منکر را مشخص خواهند کرد.

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: در کشور ما یک  نگاه حداقلی و حداکثری در تحقق حجاب و امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

وی در ادامه در خصوص الزام اشتغال زنان نیز گفت: زن و مرد دارای شأن انسانی و روح الهی هستند، اما در عرصه نقش های اجتماعی برای زنان باید امتیازات خاصی در نظر گرفته شود.

عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در حال حاضر زنان نیازمند زمینه سازی اشتغال 40 برابری هستند، چراکه با وجود وعده های دولت برای جمعیت 40 میلیونی زنان شرایط اشتغال دیده نشده است.

 وی با تاکید بر اینکه به وجود آمدن شرایط اشتغال زنان باید با در نظر گرفتن کرامت آنان باشد، تصریح کرد: برخورد ابزاری غرب نسبت به زنان و استفاده ابزاری ازاین جنس مورد قبول انقلاب اسلامی نیست.

خزعلی افزود: شایسته است هم گام با افزایش شرایط اشتغال زنان، شرایطی برای تامین سلامت خانواده، آرامش زن و تکریم حضور او در مراکز علمی،  خدماتی و اجرایی در نظر گرفته شود.

وی در خصوص جایگاه فعالیت های اجتماعی و سیاسی  زنان در دولت آینده نیز اظهار داشت: برترین جایگاه به صورت فرابخشی و فوق سه قوه برای سیاستگذاری و برنامه ریزی، نظارت و پایش مسائل زنان و خانواده از ابتدای انقلاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی دیده شده بود و این جایگاه که بسیار حساس و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی در شرق و غرب عالم بی نظیر است.

 عضو سابق شورای عالی انقلاب فرهنگیدر ادامه تصریح کرد: برای آینده زنان ایرانی نیازمند جایگاه هایی مانند وزارت هستیم، چراکه شرایط موجود زنان در دولت مانند (معاونت و مشاورت) تشریفاتی است و به نوعی معنای استفاده ابزاری برای بهره برداری های سیاسی و وعده قدرت به گروههای خاص انجام شده است.

خزعلی ایجاد تغییرات اساسی در بهره گیری از زنان نخبه را از جمله منویات مقام معظم رهبری دانست و گفت: باید با انجام تغییرات اساسی و ایجاد جایگاه برای زنان در سه قوه به مظلومیت زنان در سازمان ها و اداره ها پایان دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول