اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

حضور تروریست‌های ارتش آزاد در غرب «قلمون» رو به پایان است

پس از خروج 52 تروریست از غرب قلمون، نیروهای دولتی سوریه وارد شهرک «دره» شدند تا با مصالحه، به حضور عناصر تروریستی ارتش آزاد در این منطقه پایان دهند.

حضور تروریست‌های ارتش آزاد در غرب «قلمون» رو به پایان است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، 52 تروریست وابسته به «جیش تحریر الشام» که از شهرک «سبنا» واقع در ارتفاعات «رنکوس» در غرب قلمون سوریه خارج شده بودند، وارد شهر «الرحیبه» در شرق قلمون شدند.

«حمزه الرنکوسی» که خود را یکی از فعالان رسانه ای معارض معرفی میکند، میگوید که خروج تروریستها با نظارت هلال احمر سوریه صورت گرفته است.

به گفته الرنکوسی، این مسئله در تکمیل توافق وادی بردی بود که در دسامبر گذشته میان دولت و معارضان سوری حاصل شد و به سبب آن تروریستها به ادلب اعزام شدند.

وبگاه خبری عنب گزارش داد که پس از آزادسازی وادی بردی توسط دولت سوریه و به دست گیری کنترل این منطقه، این تروریستها در محاصره کامل بودند؛ زیرا این منطقه تنها راه نفوذ آنان بود.

بر اساس این توافق، این تعداد تروریست باقی مانده، این بار به شهر الرحیبه اعزام شدند نه ادلب و این منطقه هم باید از حضور نظامی تخلیه شود.

تروریستها همچنین باید متعهد شوند که ساکنان به اراضی کشاورزی خود بازگردند. دولت سوریه از سه سال پیش تا کنون به خاطر حضور تروریستها، به ساکنان مناطق رنکوس، «حلبون، وحوش عرب و تلفیتا» اجازه نمیدهد که وارد اراضی کشاورزی خود شوند.

الرنکوسی همچنین میگوید که نیروهای سوریه روز گذشته وارد شهرک «دره» شدند تا با مصالحه، به حضور عناصر تروریستی ارتش آزاد در منطقه غرب قلمون تا زبدانی و شهرک «قاره» به استثنای بخشی در ارتفاعات «فلیطه» در نزدیکی عرسال لبنان پایان دهند.

جیش تحریر الشام در سال 2015 توسط «فراس البیطار» از نیروهای جدا شده از ارتش سوریه تشکیل شد. البیطار در آغاز اعلام کرد که وابسته به ارتش آزاد است و قصد دارد با دولت سوریه مبارزه کند، ولی مدتی بعد با تروریستهای معارض درگیر شد.

الرحیبه نیز در منطقه قلمون واقع در شمال شرق دمشق در اشغال تروریستهای معارض قرار دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول