اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در خراسان رضوی تشریح کرد

3 اصل محوری فعالیت های ستاد آیت الله رئیسی در خراسان رضوی / جزئیاتی از برنامه آیت الله رئیسی برای یارانه ها و مسایل اقتصادی

قائم مقام ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در خراسان رضوی با تشریح جزئیاتی از برنامه های این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اصول محوری فعالیت ستادهای انتخاباتی وی در استان خراسان رضوی را تشریح کرد.

3 اصل محوری فعالیت های ستاد آیت الله رئیسی در خراسان رضوی / جزئیاتی از برنامه آیت الله رئیسی برای یارانه ها و مسایل اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالله ارجائی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز در محل خبرگزاری تسنیم‌ خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: اساس توسعه و پیشرفت در هر نظامی دایر بر چند اصل است که یکی از آن‌ها پیشرفت و توسعه در زمینه فرهنگ به شمار می رود. 
وی با بیان اینکه اصل دوم و سوم به حوزه اقتصاد و سرمایه انسانی مربوط می شود، افزود: البته برخی توسعه و پیشرفت سیاسی و نظامی را نیز در این زمینه به شمار می آورند که با یک نگاه دو اصل دوم را می توان معلول سه علت اول به حساب آورد. 
ارجائی افزود: در جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در طول برنامه های کوتاه مدت یا در چشم انداز بلندمدت نظام، اساس برنامه ریزی کشور بر همین اصول نهاده شده و توفیقاتی نیز تا به امروز در دولت های مختلف در این زمینه داشته اند که از زحمات تمام آن‌ها قدردانی می کنیم. 
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای نظام متعلق به ملت، رهبری و نظام بوده و تلاش های تمام دولت ها تاکنوم محفوظ و قابل احترام است، گفت: اما آنچه که امروز مشاهده می شود این است که مردم به عنوان کسانی که باید بهره مند اصلی از این پیشرفت در عرصه های گوناگون باشند به اندازه هزینه هایی که داده اند عوایدی را دریافت نکرده اند.
 قائم مقام ستاد آیت الله رئیسی در خراسان رضوی همچنین ابراز داشت: اگر سه ضلع برای پیروزی انقلاب در نظر بگیریم، یک ضلع رهبری یا به تعبیر درست تر امامت، ضلع دوم، مردم یا امت و ضلع سوم ایدئولوژی و تفکر حاکم به شمار می رود که در کشور ما اسلام است.

 

مردم فشار تحریم ها را تحمل کردند اما امروز گله دارند

وی با طرح این سوال که در طول تاریخ ۳۸ ساله انقلاب چه اتفاقی برای این سه ضلع افتاده است، گفت: اسلام ‌که تئوری، قواعد است بنابراین قاعدتا نمی تواند اتفاقی برایش بیفتد. رهبری هم که پرصلابت تر و پرنفوذتر از هرسال در حال فعالیت است اما در این میان مردم از شیوه مدیریت مدیران در حیطه اجرا گلایه مندند.
ارجاعی در ادامه عنوان کرد: مردم در راهپیمایی ها، انتخابات ها و حتی در عرصه های سخت پای انقلابشان ایستاده اند. در هشت ماه فتنه نیز که بر ملت ما بسیار سخت گذشت باز هم مردم تمام کننده کار بودند. در اساس انقلاب، سازندگی، فشارهای تحریم همه و همه توسط مردم تحمل شد و آن ها مقاومت کردند اما امروز این مردم گلایه دارند.
وی با اشاره به این که مردم از اینکه بین راست، چپ، اصواگرا و اصلاح طلب گم هستند گلایه دارند، ابراز داشت: یکی از شعارهای محوری حجت الاسلام رئیسی تغییر به نفع مردم است. این تغییر علاوه بر حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگ و امور اجتماعی و مدیریت و سیاست نیز باید خود را نشان دهد. ما در هر سه حوزه نیازمند تغییر در رویکرد و اجرا هستیم. 
دبیر اجرایی ستاد حجت الاسلام رئیسی در خراسان رصوی با اشاره به اینکه آقای رئیسی یک فرد متین، برنامه محور و عملگراست، افزود: ایشان همواره به‌دور از جنجال های سیاسی و همراه با آرامش و عقلانیت به دنبال بیان برنامه ها و دیدگاه های خود برای نجات از وضعیت فعلی کشور است‌ که هیچ‌کس اعم از اصلاح طلب، اصولگرا و مردم این وضعیت را قبول ندارند.

 

سوابق اجرایی آیت الله رئیسی از تمام کاندیداهایی که تاکنون رای آورده اند، قوی‌تر است

وی با بیان اینکه برخی به دنبال اقتصاد سرمایه داری و ایجاد وضعیت ارباب رعیتی هستند، گفت: در نگاه آقای رئیسی، اقتصاد به معنای به حرکت درآمدن چرخ کسب و کار تمام خانواده ها است و تاکید ایشان بر موضوع آمایش سرزمین به همین معناست.
ارجاعی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیت الله رئیسی سوابق اجرایی قوی ندارد، اضافه کرد: سوابق اجرایی آقای روحانی وقتی رئیس جمهور شد نزدیک به صفر بود. سابقه اجرایی آقای خاتمی نیز وقتی کاندید شد، در حد وزارت ارشاد بود. سابقه اجرایی در حد یک وزیر بیشتر است یا 10 سال سابقه مدیریت سازمان بازرسی کل کشور؟ ایشان دو دوره نیز معاون اول قوه قضائیه بوده اند. 
وی در همین زمینه افزود: اتفاقا ایشان یک سابقه اجرایی بسیار قوی و پشتوانه مستحکمی دارد. هیچ‌کدام از کاندیداهایی که تاکنون رای آورده اند اینچنین سوابق اجرایی قوی نداشتند.

 

نمی توان تورم را کنترل کرد اما کمر مردم را با رکود شکست
قائم مقام ستاد آیت الله رئیسی در خراسان رضوی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به برنامه های اقتصادی آیت الله رئیسی یادآور شد: اقتصاد کشور ما بیمار و بیماری اش مزمن و مهلک است‌. این تن نحیف بیمار دیگر طاقت داروها و اعمال جراحی که مبتنی بر آزمایش و خطاست را ندارد. نمی شود یک شب خوابید و صبح بلند شد و برای اقتصاد کشور سبد کالا تجویز کرد و پس از مدتی آن را کنار گذاشت.

وی همچنین بیان کرد: نمی توان برای یک اقتصاد بیمار، برنامه های کوتاه، گذرا و مسکنی اعمال کنیم. ما معتقدیم اقتصاد ایران نیاز به یک سیستم دارد نه برنامه. نمی توان تورم را کنترل کرد اما کمر مردم را با رکود شکست. ما به قیمت یک رکود فوق العاده سنگین در کشور تورم را مهار کرده ایم.
ارجاعی با تاکید بر اینکه نگاه ما به اقتصاد باید سیستمی، درون زا و مبتنی بر توانمندی های درون جامعه باشد، متذکر شد: تعامل با همسایگان بین المللی هم در جای خود موضوعیت دارد اما اینکه ما توان داخلی را صفر انگاشته و پیش پاافتاده ترین مصنوعات خارجی را وارد کنیم، قابل پذیرش نیست. 
وی اضافه کرد: باور به نیروی های خلاق، جوان و بسیاری از ظرفیت های از دست رفته در طول یک برنامه چهارساله و فعالیت مجدد ۲۵ درصد کارخانه های تعطیل شده در سال امکان پذیر است. محور اقتصاد مقاومتی نیز ایجاد شغل برای جوانان و ریشه کن کردن بیکاری است‌.

 

برنامه آیت الله رئیسی برای یارانه ها

دبیر اجرایی ستاد آیت الله رئیسی در خراسان رضوی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با چند برابر کردن یارانه ها از سوی آقای رئیسی عنوان کرد: ایشان گفتند یارانه را افزایش می دهند. منابع پرداخت این یارانه به طبقات پایین از محل یارانه قطع شده طبقات مرفه تامین می شود که اکنون هزینه کردش شفاف نیست.
وی اضافه کرد: یکی از حوزه های دیگری که تغییر در آن‌ها مهم و‌ جدی به نظر می رسد بحث علم و فناوری است. کشور ما در عرصه های گوناگون در حال یک جهش علمی پرشتاب بود اما امروز بنا به اذعان نهادهای ملی و بین المللی وضعیت علمی همچون گذشته نیست. 
ارجائی به توضیح فوق افرود: ما سه نقطه مداری در فضا داشتیم و امروز دوتا را از دست داده ایم چراکه یک سال معطل فرانسوی ها بودیم و سرعت حرکت ما در حوزه هوا و فضا را کند کردند. در بحث ارائه مقاله و تولید علم نیز دو پله در رنکینگ‌ جهانی سقوط کردیم. 
وی اشاره کرد: برخی رشته های دوره دکترا در دانشگاه های ما تعطیل شده و سرعت تولید علم در کشور کاهش یافت. این وضعیت باید تغییر کند زیرا دانشمند ایرانی نباید خانه نشین شود. سهم ما در تولید علم دنیا باید به جایگاه اولیه خود بازگردد. ایرانی ها قبل و بعد از اسلام جایگاه علمی ویژه ای داشتند.
قائم مقام ستاد آیت الله رئیسی در خراسان رضوی با افزودن این مطلب که در سال های اخیر روند رو به رشد علمی دچار وقفه‌ شد، اذعان داشت: به عنوان نمونه از ۵۰۰ مقاله علمی پرارجاع تنها نگارش ۱۵ مقاله مربوط به سه چهار سال اخیر می شود. جای سوال است که چرا اندیشمندان و بزرگان ما در این مدت کمتر دست به قلم شدند.

 

وعده نشاط به جوانان، باید حقیقی باشد نه ساختگی

وی با اشاره به ضرورت احیای نشاط در کشور عنوان کرد: وقتی وضعیت مسکن که در قانون دولت مکلف به تامین آن است به اینجا کشیده شده و بر حوزه ساخت و ساز و اجاره تورم و رکود بی سابقه حاکم است و جوان ما شغل ندارد چگونه می تواند شاد باشد؟ در چنین وضعیتی دادن وعده نشاط مانند دادن آب نبات چوبی به جوانان است.
ارجائی اظهار داشت: حاشیه نشینی، بافت فرسوده، آسیب های اجتماعی، آلودگی هوا، کشف رود و مواردی از این دست از اولویت های مشهد به شمار می رود. بحث نشاط جوانان همسایه امام رضا(ع) نیز موضوعیت دارد اما این نشاط و شادی وقتی به جامعه تزریق می شود که حداقل ها وجود داشته باشد. 
وی با بیان اینکه ادامه مسکن مهر با ترمیمات مورد نیاز یکی از برنامه های آیت الله رئیسی در حوزه مسکن به شمار می رود، عنوان کرد: ایجاد یک ‌میلیون شغل و مسکن تکلیف قانون است و باید انجام ‌شود. قانون فصل الخطاب است و رعایت قانون رعایت حق مردم و احترام به حقوق اجتماعی محسوب می شود. 

 

3 اصل محوری در فعالیت ستادهای آیت الله رئیسی در خراسان رضوی
دبیر اجرایی ستاد آیت الله رئیسی در خراسان رضوی در ادامه یادآور شد: ستادهای استان در خراسان رضوی سه نکته را محور فعالیت های خود قرار دادند، نخست، اخلاق محوری، رعایت ادب، پرهیز از تخریب و رویکرد تبیینی و اثباتی داشتن، دوم قانون مداری، حرکت در چارچوب نظامات اجتماعی و سوم حفظ وحدت ملی و ترجیح منافع ملی بر منافع حزبی، گروهی و جریانی و دعوت گسترده از مردم برای حضور در انتخابات. 
وی همچنین افزود: اعتقاد ما این است که انتخابات نه تنها برای کاندیدا بلکه برای مجریان و رای دهندگان آزمونی بزرگ است. همه ما در محضر خدای متعال، مردم و شهدا هستیم و باید فعالیت هایمان در راستای تقویت نظام، انقلاب و منافع ملی باشد.
ارجائی با اشاره به اینکه تاکیدات فراوان آقای رئیسی مبنی بر پایبندی به چارچوب قانون و اخلاق به تمام ستادهای انتخاباتی استان ابلاغ شده است، اضافه کرد: از دیگر فعالان عرصه انتخابات نیز درخواست می شود به این دو‌ موضوع مهم و اساسی اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول