اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز امیدواری مسکو درباره حضور گروه‌های معارض مسلح سوریه در مذاکرات آستانه

معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به برگزاری دور بعدی مذاکرات ژنو در اواسط ماه می ابراز امیدواری کرد که معارضان مسلح سوریه نیز در مذاکرات آتی آستانه که 13 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود شرکت کنند.

ابراز امیدواری مسکو درباره حضور گروه‌های معارض مسلح سوریه در مذاکرات آستانه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد، مسکو امیدوار است که معارضان مسلح سوریه نیز در نشست آتی در آستانه درباره رفع بحران در سوریه شرکت کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، بوگدانوف تأکید کرد: «ما انتظار داریم که آنها [نیروهای معارض مسلح سوریه] به این گفت‌وگوها برسند... اگرچه هنوز ترکیب اصلی هیأت نمایندگی آنها تشکیل نشده است».

این دیپلمات روس همچنین این احتمال را نیز رد نکرد که «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل ممکن است در آینده‌ای نزدیک برای گفت‌وگو درباره بحران سوریه وارد مسکو شود.

بنا بر این گزارش، آستانه پایتخت قزاقستان تا کنون میزبان سه دور گفت وگوهای صلح سوریه به میانجیگری روسیه، ترکیه و ایران بوده است. نخستین دور این مذاکرات در تاریخ 23 و 24 ژانویه برگزار شد.

دور آتی مذاکرات آستانه با محوریت صلح سوریه قرار است در تاریخ سوم و چهارم ماه می برگزار شود. در این گفت‌وگوها مشارکت‌کنندگان توافق‌کرده‌اند که یک گروه نظارت بر آتش‌بس تشکیل دهند.

بوگدانوف علاوه بر این اعلام کرد که دور بعدی گفت‌وگوهای ژنو درباره بحران سوریه نیز در اواسط ماه می برگزار خواهد شد و تاریخ قطعی این مذاکرات هنوز نهایی نشده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول