اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی:

کارت الکترونیک مرزنشینان برای 93 درصد مرزنشینان خراسان جنوبی ثبت‌نام شده در سامانه صادر شده است

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از مجموع 54 هزار و 551 خانوار مرزنشین خراسان جنوبی که در سامانه کارت الکترونیک مرزنشینان ثبت‌نام کرده‌اند تاکنون تعداد 50 هزار و 803 کارت صدر شده که این میزان 93 درصد ثبت‌نام شدگان را شامل می‌شود.

کارت الکترونیک مرزنشینان برای 93 درصد مرزنشینان خراسان جنوبی ثبت‌نام شده در سامانه صادر شده است

زهرا رئوفی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: صدور کارت مرزنشینان از مزایای است که برای مرزنشینان در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه طرح صدور کارت الکترونیک برای مرزنشینان از بهمن‌ماه سال 91 آغاز شده است، تصریح کرد: از مجموع 54 هزار و 551 خانوار مرزنشین خراسان جنوبی که در سامانه کارت الکترونیک مرزنشینان ثبت‌نام کرده‌اند تاکنون برای تعداد 50 هزار و 803 کارت صدر شده است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: در واقع برای 93 درصد ثبت‌نام شدگان در سامانه الکترونیک مرزنشینان در سطح استان کارت صادر شده است.
رئوفی‌فرد یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح صدور کارت مرزنشینان تاکنون 49 هزار و 182 کارت تحویل مرزنشینان استان شده است.
وی اضافه کرد: تعداد 43 هزار و 483 خانوار مرزنشین استان عضو تعاونی‌های مرزنشینان هستند.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به مزایای کارت الکترونیک مرزنشینان اشاره کرد و افزود: این کارت‌ها به منظور کمک به معیشت مرزنشینان صادر می‌شود که در گذشته به صورت دفترچه بوده و در حال حاضر به این کارت‌ها تغییر یافته و دلیل آن راستی‎‌آزمایی برای شناسایی مرزنشینان واقعی و برنامه‌ریزی بهتر توسط مسؤولان برای کمک به معیشت این قشر از جامعه است.
رئوفی‌فرد با بیان اینکه فهرست کالاهای مجاز مرزنشینان استان برای واردات 41 قلم است، گفت: واردات مواد غذایی موجود در این فهرست تا 70 درصد و سایر اقلام تا 30 درصد مشمول معافیت است.
وی با اشاره به اینکه با تلاش مسؤولان استان در سال گذشته 6 قلم از اقلام مورد تقاضا در فهرست 41 قلم کالاهای مجاز مرزنشینان جا گرفته است، یادآور شد: این اقلام شامل کنجد، انواع تخمه بو داده، نارگیل، زیره سیاه و سبز، بادام زمینی و چلغوز بوده که برای استان‌های شرق کشور در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: میزان سهمیه واردات کالاهای مجاز موجود در فهرست برای مرزنشینان امسال با توجه اینکه تمام نقاط استان محروم هستند برای هر نفر 150 دلار در نظر گرفته شده است.
رئوفی‌فرد خاطرنشان کرد: مهلت تمدید کارت‌های مرزنشینانی که منقضی شده تا 31 شهریورماه امسال تعیین شده است.
انتهای پیام/69027/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول