اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سوریه محور اصلی نشست ۲ روزه سران گروه ۷ در ایتالیا

نشست ۲ روزه سران ۷ کشور صنعتی بزرگ جهان موسوم به «جی ۷» امروز دوشنبه در ایتالیا با تمرکز بر اوضاع سوریه آغاز می‌شود.

سوریه محور اصلی نشست ۲ روزه سران گروه ۷ در ایتالیا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزرای امور خارجه گروه 7 امروز دوشنبه و فردا سه‌شنبه بمنظور تلاش برای ازسرگیری روند سیاسی در سوریه و انتقال پیامی شفاف و هماهنگ به مسکو در قالب نشستی در شهر توسکانی ایتالیا گرد هم می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نشست سالانه برای بسیاری از وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 7 فرصتی برای آشنایی بیشتر با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه جدید آمریکا خواهد بود و این فرصت را فراهم خواهد کرد تا آنها از رکس تیلرسون بخواهند درباره اینکه آیا واشنگتن به سرنگونی دولت بشار اسد متعهد است یا خیر توضیح دهد.

مبارزه با تروریسم، اوضاع جاری در لیبی و اوکراین، تحرکات کره شمالی و توافق هسته‌ای ایران از جمله محورهای مورد بحث و بررسی در این نشست اعلام شده بودند که البته حمله شیمیایی «خان شیخون» در شمال غرب سوریه و حمله آمریکا به پایگاه هوایی ارتش سوریه تا حد بسیار زیادی دستور کار این نشست را تغییر داد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه ایتالیا، نشست امروز دوشنبه وزرای خارجه گروه 7 بعدازظهر آغاز می‌شود و «آنجلینو آلفانو» وزیر امور خارجه ایتالیا صبح فردا سه‌شنبه نشست ویژه‌ای را با ترکیه، امارات عربی متحده، عربستان سعودی، اردن و قطر برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کشورهای اروپایی و ژاپن قرار است طی این نشست از آمریکا بخواهند در خصوص برخی مسائل از جمله سوریه شفاف‌سازی کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول