اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق:‌ اقدام آمریکا مشوقی برای استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی خواهد بود

وزیر مختار و معاون نماینده دایم سوریه در سازمان ملل حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات را نقض حاکمیت ملی سوریه و مشوقی برای تروریست‌ها جهت ادامه دادن به جنایت‌هایشان دانست.

دمشق:‌ اقدام آمریکا مشوقی برای استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی خواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون نماینده دایم سوریه در سازمان ملل گفت که حمله آمریکا به پایگاه هوایی شعیرات، مشوقی برای گروه‌های تروریستی خواهد بود تا دست به استفاده از سلاح‌های شیمیایی ببرند.

خبرگزاری سوریه، سانا گزارش داد، منذر منذر در جریان نشست شورای امنیت برای بررسی حمله شیمایی به خان شیخون سوریه گفت ارتش سوریه دارای سلاح شیمیایی نبوده و از آن استفاده نکرده است.

وی با بیان اینکه سوریه کاربرد سلاح شیمیایی را محکوم می‌کند، تصریح کرد که آمریکا فرماندهی ائتلاف پوشالی ضد داعش را به دست گرفته است که هدف اصلی آن کشتار شهروندان سوری و نابودی زیربناهای و تضعیف ارتش سوریه است.

منذر ادامه داد، تهاجم آمریکا حامل پیام‌های اشتباه بود که در راستای خدمت به تروریست‌ها بوده و تروریست‌ها داعش و النصره بعد از این حمله شروع به انجام حملات در چندین منطقه سوریه کرده‌اند.

وزیر مختار سوریه همچنین به اقدام کنگره آمریکا در تصویب قانونی اشاره کرد که اجازه ارسال سلاح قابل حمل بر دوش به گروه‌های تروریستی مسلح می‌دهد.

منذر منذر افزود، ایالات متحده آمریکا در توهم حمایت از گروه‌های تروریستی در صحنه نبرد به سر می‌ّرد و سوریه به جنگ خود علیه تروریست‌ها در سرتاسر اراضی خود ادامه خواهد داد.

معاون بشار الجعفری بیان داشت، آمریکا با تداوم سیاست گمراه کننده خود قصد دارد از طریق استناد به اطلاعات جعلی از تروریست‌ها، تهاجم خود به سوریه را توجیه کند.

منذر در چرایی این اقدام آمریکا تأکید کرد که هدف از این حمله نجات تروریست‌های داعش و النصره پس از پیشروی و پیروزی‌های ارتش سوریه بر تروریست‌ها بود.

وی نمایند فرانسه را خطاب قرار داد و گفت: شما باید به خاطر کشتار بیش از 200 شهروند سوری در جنایت «طوخان» واقع در شمال سوریه محاسبه شود که جنگنده‌های شما مرتکیب این جنایت شده‌اند.

منذر از شورای امنیت خواست به مسئولیات خود عمل کرده و تجاوز آشکار آمریکا به خاک سوریه را محکوم کند و تضمین دهد که دیگر چنین تهاجمی صورت نخواهد گرفت؛ چرا که تهدید برای امنیت و صلح جهانی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول