اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ممانعت ترکیه از خروج اتباع هلندی در پی بالا گرفتن تنش‌ها با اروپا

در پی بالا گرفتن مناقشه دیپلماتیک میان هلند و ترکیه، دولت ترکیه از خروج نزدیک به 100 تبعه ترکیه‌ای -هلندی منتقد سیاست‌های اردوغان جلوگیری کرد.

ممانعت ترکیه از خروج اتباع هلندی در پی بالا گرفتن تنش‌ها با اروپا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی بالا گرفتن مناقشه دیپلماتیک میان هلند و ترکیه، دولت ترکیه از خروج برخی اتباع هلند که منتقد سیاست‌های اردوغان هستند، جلوگیری کرد.

تنش میان ترکیه و هلند با ممانعت هلندی‌ها از برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی طرفداران افزایش اختیارات اردوغان در قالب رفراندوم جدید ترکیه آغاز شد؛ هلندی‌ها و برخی دیگر کشورهای اروپایی می‌گویند که اردوغان در حال زیر پا گذاشتن دموکراسی است.

در ادامه وزیر خانواده ترکیه سوار بر خودرو برای تبلیغات به هلند رفت که به همراه محافظانش دستگیر شد و به ترکیه بازگردانده شد.

حالا آنطور که گلوبال‌پست می‌گوید، ترکیه از خروج برخی اتباع هلندی از خاک خود جلوگیری کرده و در عمل آنها را به گروگان گرفته است؛ گویا این دسته از هلندی‌های ممنوع‌الخروج، دارای سابقه انتقاد از اردوغان هستند.

وزارت خارجه هلند اعلام کرده که آمار دقیقی از اتباع گرفتار شده خود ندارد ولی تلویزیون هلند می‌گوید تعداد این افراد در حدود 100 نفر است.

گویا اتهام وارده به این افراد که البته تابعیت ترکیه‌ای-هلندی دارند، ارتباط با «فتح‌اله گولن» منتقد آمریکانشین دولت ترکیه است.

هلند پیش از این از اتباع خود خواسته بود از سفر به ترکیه پرهیز کنند.

وزارت خارجه ایران هم پس از چندین حمله تروریستی و کودتایی نافرجام در ترکیه، از اتباع ایرانی خواسته بود که از سفر غیرضروری به همسایه غربی پرهیز کنند.

این تصمیم دستگاه دیپلماسی ایران البته با ناخرسندی برخی مقامات ترکیه و سفیرشان در تهران روبرو شد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول