اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تحلیلگر «اسپوتنیک» روسیه در گفت‌وگو با فارس:

فشار شیمیایی غرب بر دمشق جهت امتیازگیری در ژنو

تحلیلگر خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه اتهامات وارده از سوی فرانسه به نظام سوریه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی در استان ادلب را اعمال فشار شیمیایی غرب بر دمشق جهت امتیازگیری در ژنو توصیف کرد.

فشار شیمیایی غرب بر دمشق جهت امتیازگیری در ژنو

«نواف ابراهیم»، تحلیلگر مسائل سیاسی خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، انفجار تروریستی در مترو شهر «سن پترز بورگ» را پیامی برای شخص «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه ارزیابی کرد که محور مبارزه با تروریسم را در جهان هدایت می‌کند.

پیام انفجار سن‌پترز بورگ

این تحلیلگر روس بر این باور است، زمان و مکان انفجار که همزمان با دیدار پوتین با همتای بلاروسش بوقوع پیوست و موضوعات مورد بحث و مناقشه بین طرفین از جمله قضیه مبارزه با تروریسم تاکید می‌کند، داعش درصدد اعمال فشار بر مسکو و پوتین در پرونده مبارزه تروریسم به ویژه در سوریه است.

نواف ادعای پاریس مبنی بر حمله شیمیایی سوریه در مناطق تحت تصرف گروه‌های تروریستی در استان ادلب را جنجالی رسانه‌ای – روانی با هدف بهره‌برداری از آن در انتخابات آتی ریاست جمهوری فرانسه و تحریک افکار عمومی این کشور توصیف کرد.

وی افزود: پاریس با وارد آوردن این اتهامات به دمشق تلاش می‌کند، افکار عمومی در این کشور را در قبال تحولات جاری در صحنه بین الملل به واکنش و تحرک واداشته و نشان دهد، فرانسوی‌ها در صحنه بین الملل حضور دارند.

اتهامات فرانسه تازگی ندارد

این تحلیلگر روس تاکید کرد: اتخاذ چنین مواضع و وارد آوردن چنین اتهاماتی به دمشق تازگی ندارد، چون هرگاه ارتش سوریه و متحدین موفقیت و پیروزی مهمی در میدان کسب کرده‌اند، سیل اتهام‌زنی کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه و انگلیس به دمشق آغاز شده است.

نواف افزود: این کشورها تلاش می‌کنند، از این رویکرد جهت در تنگنا قرار دادن روسیه و چین در شورای امنیت استفاده کنند که علاوه بر تروریسم نظامی با تروریسم سیاسی و دیپلماتیک نیز مبارزه می‌کند.

عربستان نمی‌تواند از روسیه چشم بپوشد

وی سفر شاه سعودی به مسکو و ادعای موفقیت آمیز خواندن این سفر که با فاصله کوتاهی از سفر جانشین ولی‌عهد عربستان به آمریکا انجام شد، را اینگونه ارزیابی کرد که ریاض علی‌رغم مناسبات تاریخی و دیرینه‌اش با واشنگتن باز نمی‌تواند، مسکو را نادیده بگیرد.

نواف تاکید کرد: برخلاف آمریکا، روابط خارجی مسکو با کشورهای دیگر بر اصل احترام متقابل استوار است و هیچ‌گاه به متحد خود پشت نخواهد کرد، به همین دلیل وضعیتی که عربستان هم اکنون با آن مواجه است، چیزی جز پرداخت بهای سنگین هم پیمانی با غرب و آمریکا نیست.

وی سخنان خود را با توضیح این نکته پایان داد که هوش و ذکاوت پوتین و مسکو همانند ترکیه، عربستان را هم جذب خود خواهد کرد و عربستان را به پای میز مذاکره خواهد کشاند،‌ در آن صورت باید منتطر تحولات سرنوشت‌سازی در منطقه باشیم.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول