اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حقوقدان سوری در گفت‌وگو با فارس:

تروریست‌ها سلاح‌های شیمیایی إدلب را از ترکیه وارد کرده بودند

حقوقدان سوری گفت: ادعای بی اساس حمله شیمیایی ارتش سوریه به حومه إدلب توجیه تروریست‌ها برای شکست‌های اخیر و به تلافی پیروزی‌های ارتش سوریه و متحدانش بود.

تروریست‌ها سلاح‌های شیمیایی إدلب را از ترکیه وارد کرده بودند

«مظهر احمد»، حقوقدان سوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهار داشت: شکست گروه های تروریستی در محقق کردن اهداف حامیان خود و ناتوانی آنها در رسیدن به دستاوردهای میدانی، حامیان تروریست ها را بر آن داشت که قضیه استفاده ارتش سوریه از گازهای سمی را ساخته و پرداخته کنند.

وی افزود: گروه های تروریستی با طرح ادعای بی اساس استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی علیه این گروه ها یا غیرنظامیان تلاش می کنند ناکامی خود را توجیه و حمایت حامیان خود را حفظ کنند.

احمد افزود: ناظر واقعه خان شیخون و نحوه پوشش خبری حمله شیمیایی به این منطقه که گروه های مسلح مدعی آن هستند کاملا درک می کند که همه این ها نقشه ای از پیش طراحی شده است.

حقوقدان سوری گفت: محمد علوش، رئیس هیات مخالفان سوری در مذاکرات صلح سوریه واقعیت خبر را می داند وقتی که در صفحه توئیتر خود نحوه حفاظت در برابر گازهای سمی را توضیح داده و گفته که گاز سمی استفاده شده، گاز جدیدی بوده است.

وی ادامه داد: محمد علوش از کجا می داند که آن گاز سمی گاز جدیدی بوده و از کجا این اطلاعات و نحوه حفاظت در برابر آن را بلد است در حالی که در ترکیه و دور از إدلب حضور دارد.

احمد با اشاره به اظهارات ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، در این خصوص گفت: در حمله ظهر سه‌شنبه هفته گذشته انبار مهمات معارضان در شرق شهر خان شیخون هدف قرار گرفته است.

حقوقدان سوری افزود: بنا به گفته روسیه در این انبارِ معارضان، تسلیحات حاوی گازهای سمی تولید و نگهداری می‌شد، این تسلیحات بارها به عراق ارسال شده و مورداستفاده قرار گرفته‌اند.

حقوقدان سوری گفت: حالات قربانیان إدلب شبیه عوارض استنشاق گازهای سمی در پاییز سال گذشته در حلب بوده است و برخی منابع گفتند که مواد سمی و بخصوص گاز کلر از سوی تروریست ها و با اطلاع و پشتیبانی رژیم اردوغان از ترکیه به حومه شمالی إدلب قاچاق شده است.

احمد تصریح کرد: جامعه بین المللی قبل از متهم کردن دولت سوریه به حمله شیمیایی می بایست منبع گازهای سمی را جستجو کند و اینکه چگونه در خاک سوریه یافت شده است و تروریست ها و کشورهای حامی آنها که در راس آن ترکیه و عربستان است، به جرم آوردن این گازهای سمی به داخل سوریه مجازات کند.

حقوقدان سوری با بیان اینکه ادعای حمله شمیایی ارتش سوریه به تلافی پیروزی های ارتش سوریه و متحدانش در میدان نبرد مطرح شده، افزود: کشورهای حامی تروریسم می خواهند با ایجاد بحران انسانی ساختگی به پیروزی های ارتش سوریه پاسخ بدهند به گونه ای که ارتش سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می کنند تا دولت سوریه را که هم اینک قوی تر از قبل شده تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول