اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تنظیم روابط خارجی آمریکا بر اساس ترس از ایران

وزیر خارجه عراق گفت: از علل بهبود روابط تهران واشنگتن ترس آمریکا از ایران است.

تنظیم روابط خارجی آمریکا بر اساس ترس از ایران

رخدادهای 18فروردین 63

چکیده:

  • آیت الله منتظری بر لزوم آزادی هواداران فریب خورده گروهک ها تاکید کردند.

 

  • قرارگاه بزرگ دشمن بعثی در منطقه عملیاتی والفجر 5 زیر آتش توپخانه ایران نابود شد.

 

  • موسوی خوئینی ها: زائران سال های 63 و  64 امسال یکجا به حج می روند.

 

  • وزیر خارجه رژیم بعثی: بهبود روابط آمریکا و عراق به دلیل ترس واشنگتن از ایران است.

 

آیت الله منتظری: امروز گروهک ها هیچ پایگاهی بین مردم ندارند

دادستان انقلاب تهران به همراه چند تن از قضات شرع و دادیاران زندان اوین با آیت الله منتظری دیدار و گفت و گو کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: امروز گروهک ها هیچ پایگاهی در بین مردم ندارند و تنها چیزی که سران معاند این گروهک ها به آن دل بسته اند و امیدوارند همین است که تعداد زیادی از هواداران آنها زندانی شوند و افراد سطح بالا در زندان روی این گونه افراد اغفال شده کار فکری و تشکیلاتی بکنند و آنها را از سطح هواداری به سطح عضویت بکشانند.

آیت الله منتظری افزود: آنچه من معتقدم و حضرت امام نیز گفته اند و ایشان هم همینطور فکر می کنند این است که که نباید ما افراد هواداری که از روی احساسات چیزی گفته و یا نشریه ای خوانده و منتشر کرده اند و ماندن آنها در زندان اثری جز نارضایتی خانواده های آنها و انحراف بیشتر خودشان در داخل زندان و تماس دائم با افراد رده بالا روی آنها ندارد در زندان نگه داریم.

آیت الله منتظری افزود: من می دانم بسیاری از این توبه نامه ها و اظهار علاقه ها که در زندان می شود دروغ است و ما نباید فریب بخوریم ما نمی خواهیم افراد در زندان با زور معتقد به اسلام و جمهوری اسلامی شوند آنها در عقیده آزادند و می توانند به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی معتقد نباشند آنچه مهم است تضمین این است که آنها پس از آزادی ضربه ای به انقلاب و اسلام نزنند و اگر پس از گرفتن تعهد مجددا جذب گروهک ها شدند دیگر حجت بر خود آنها و خانواده هایشان تمام است و مستحق مجازات شدید خواهند بود.(1)

 

نابودی قرارگاه دشمن در منطقه عملیاتی والفجر 5

با آتش دقیق و پر حجم توپخانه نیروهای پرتوان اسلام طی سه روز گذشته یک قرارگاه قوای دشمن بعثی در عمق 23 کیلومتری خاک عراق در منطقه عملیاتی والفجر 5 منهدم و بیش از 300 تن از مزدوران بعثی به هلاکت رسیدند.

بر اساس این گزارش همچنین  با آتش توپخانه رزمندگان اسلام 50 دستگاه خودرو و یک انبار مهمات و یک قبضه توپ دور برد نیروهای عراقی به آتش کشیده شد که دود ناشی از سوختن آنها تا ساعت ها در منطقه عملیاتی والفجر مشاهده می شد. بر اساس گزارش ها قرارگاه منهدم شده یکی از قرارگاه های بزرگ دشمن در منطقه والفجر 5 بود که اهمیت بسیار زیادی برای نیروهای صدامی داشت.(2)

 

خوئینی ها: 150 هزار نفر امسال به حج می روند

حجت الاسلام موسوی خوئینی ها نماینده امام در سازمان حج و زیارت طی گفت و گویی در مورد تعداد زائران شرکت کننده در مناسک حج و اقدامات و تسهیلات در نظر گرفته شده گفت: متقاضیانی که سال 60 ثبت نام کردند و قرعه آنها در سال های 63 و 64 اصابت کرده است تصمیم گرفته شد که در سال 63 هر دو گروه اعزام شوند.

وی افزود: امسال حداکثر تا 10 هزار نفر از خانواده های معظم شهدا به حج اعزام خواهند شد و بقیه نیز کلا در سال آینده مشرف خواهند شد.

موسوس خوئینی ها ادامه داد: با توجه به تعداد زیاد مستطیع که تقاضای رفتن به مناسک حج را دارند به نظر می رسد با تجربیاتی که سازمان حج کسب کرده تعداد اعزام حجاج افزایش یابد و به 150 هزار نفر برسد.(3)

 

طارق عزیز: اسرائیل به خط لوله عراق حمله نمی کند

روزنامه وال استریت ژورنال در شماره دیروز خود از قول طارق عزیز وزیر خارجه و معاون نخست وزیر عراق نوشت: آمریکا به عراق قول داده است که اسرائیل به خط لوله جدید نفت این کشور که قرار است نفت عراق را از طریق خاک اردن به خلیج عقبه برساند حمله نخواهد کرد. این خط لوله توسط شرکت های آمریکایی احداث و بودجه آن را نیز بانک صادرات و واردات آمریکا تامین خواهد کرد.

وال استرتریت ژورنال همچنین از قول وزیر خارجه عراق نوشت: یکی از علل بهبود روابط دو کشور ترس آمریکا از ایران است. وی همیچنین به این روزنامه آمریکایی گفته است در چند ماه آینده ارسال چند سری محموله نظامی از شوروی و فرانسه به عراق آغاز خواهد شد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 18 فروردین 63، ص 3
2. کیهان، 18 فروردین 63، ص 22
3. کیهان، 18 فروردین 63، ص 21
4. جمهوری اسلامی، 18 فروردین 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول