اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دبیرکل حزب توسعه ملی سوریه در گفت‌وگو با فارس:

انفجارهای تروریستی، یکی از گزینه‌های جایگزین حامیان تروریسم در سوریه است

دبیرکل حزب توسعه ملی سوریه، انفجارهای تروریستی اخیر دمشق را یکی از گزینه‌های جایگزین حامیان تروریسم در سوریه دانست.

انفجارهای تروریستی، یکی از گزینه‌های جایگزین حامیان تروریسم در سوریه است

«ایناس الحمال»، دبیرکل حزب توسعه ملی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس دمشق، تصریح کرد: طرف‌های بسیاری در سوریه هستند که راهکار سیاسی، از جمله نشست «آستانه» برای حل بحران سوریه را نمی‌پذیرند، چون آستانه گامی جهت تحکیم روند سیاسی و به جریان انداختن آن در مجرای درست، جهت پایان بحران در سوریه است.

معارضان مزدور مخالف راه‌حل سیاسی هستند

دبیرکل حزب توسعه ملی سوریه افزود: طرف‌های سوری مخالف روند سیاسی وابسته به کشورهایی مانند عربستان در منطقه هستند که هرگونه راه حل مسالمت آمیز در سوریه را رد می‌کنند، اگرچه این موضع آنها تاثیری بر مردم و محافل سوری ندارد.

الحمال ادامه داد: برخی گروه‌ها تلاش دارند، تابع موجودیت‌های سیاسی یا گروه‌های نظامی مورد حمایت طرف‌های خارجی از جمله شیوخ عرب حاشیه خلیج فارس شوند که جایی در حل بحران سوریه ندارند، در حالی‌که حزب توسعه ملی حتی معارضان شرکت‌کننده در آستانه را هم به رسمیت نمی‌شناسد.

وی با بیان اینکه این گروه‌های معارض نماینده مردم نیستند و اغلب تابع شیوخ خلیج فارس هستند، خاطر نشان کرد: این کشورها وقتی اهداف خود را دور از دسترس دیدند، ضمن محکوم کردن طرف‌های شرکت کننده در آستانه، نقشه‌هایی برای به شکست و آتش‌بس توافقات ریختند که اولین آن انفجارهای «قصر العدلی» و منطقه «الربوة» دمشق و قبل از آن در آستانه برگزاری ژنو انفجارهای حمص بود.

راه‌حل بحران سوریه در داخل است

الحمال با اشاره به اینکه حزب توسعه ملی، به عنوان یکی از نیروهای سیاسی فعال در داخلی سوریه، بر این باور است که راه حل بحران سوریه تنها در دست طرف‌ها ی سوری است، تاکید کرد: با این حال نمی‌توان، برخی کیان‌های سیاسی فعال در خارج که راه حل بحران سوریه را داخلی می‌بینند، نادیده گرفت.

دبیرکل حزب توسعه ملی سوریه بر این باور است،‌ اگر تمام گروه‌ها و جریان‌های با یکدیگر همکاری داشته باشند و گفت‌وگوهای سوری – سوری جدی و شفاف وجود داشته باشد، می‌توان واقعیت‌های جدیدی را بر جامعه بین المللی جهت پایان دادن به بحران و براساس توافقت بدست آمده بین طرف‌های سوریه تحمیل کرد.

الحمال با بیان اینکه این موضوع چالش‌زایی تاکنون بوده که کسی نتوانسته آن را حل کند، خاطر نشان کرد: همه مردم سوریه می‌دانند، تشکل‌های سیاسی که در خارج فعالیت دارند، نه نماینده طیف و جناحی هستند و نه تاثیری بر افکار عمومی داخلی دارند، چون آنها ابزارهایی در دست برخی از طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی هستند.

 وی تصریح کرد: اگر معارضان مسلح با اختیارات کامل در نشست آستانه حضور یابند، در این صورت می‌توان به نتایج آن امیدوار بود، چون به این طریق به راحتی درباره آتش‌بس تصمیم گیری کرد و در این شرایط می‌توان حقایق جدیدی را بر میدان تحمیل کرد که تماما به بیرون راندن گرو‌ه‌های تروریستی بیگانه از سوریه منتهی شود.

الحمال بیرون راندن گروه‌های تروریستی خارجی از سوریه را زمینه ساز دستیابی به توافق با دیگر گروه‌های سوری دانست، اگرچه بنابر تاکید وی این طرح نیازمند اقداماتی تاریخی برای تحقق آن است.

انتهای پیام/ز

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول