اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

کارشناس و پژوهشگر اردنی در گفت‌وگو با فارس:

پاسخ سوریه به تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی، نقطه عطفی در منازعات منطقه است

کارشناس و پژوهشگر مسائل راهبردی اردن واکنش پدافند هوایی سوریه به تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را نقطه عطفی در منازعات جاری در منطقه دانست.

پاسخ سوریه به تجاوز جنگنده‌های صهیونیستی، نقطه عطفی در منازعات منطقه است

«عامر سبایله»، کارشناس و پژوهشگر اردنی مسائل راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در امان، اظهار داشت: اقدام پدافند هوایی سوریه در مقابله با تجاوز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، نقطه انعطاف مهمی در معادلات و موازنه‌های قدرت در منطقه بشمار می‌آید.

این کارشناس اردنی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی درحالی که می‌رفت به نقض حریم هوایی سوریه و بمباران اهداف مورد نظر در خاک این کشور خو بگیرد، با واکنش پدافند هوایی سوریه مواجه شد، افزود: پاسخ سوریه به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی تغییر محسوس در معادلات منطقه‌ای ایجاد خواهد کرد.

سبایله تاکید کرد: انعکاس این تغییر در دو موضوع قابل ملاحظه است، اول: غافلگیری رژیم صهیونیستی از تکنولوژی پیشرفته‌ای که سوریه در حوزه پدافند هوایی و ضد موشکی در اختیار دارد و دوم: رساندن این پیام به تل‌آویو است که نقض حریم هوایی سوریه بی‌پاسخ نمی‌ماند.

وی خاطر نشان کرد: این تخول بدون شک رویارویی سوریه با رژیم صهیونیستی را وارد مرحله‌ای جدید خواهد کرد و در این چارچوب تل‌آویو را وارد خواهد کرد، پیش از تجاوز در محاسبات خود تجدید نظر کرده و توجه داشته باشد که دمشق آمادگی بخدمت گرفتن سلاح‌های جدیدی که روس‌ها در اختیارش قرار داده‌اند، را دارد.

این پژوهشگر اردنی تصریح کرد: این رخداد در آینده دستکم موجب بازنگری در ترسیم اصول و قواعد درگیری و وضعیتی جدید خواهد شد که پیشتر شاهد آن نبودیم، از جمله اینکه عرصه میدانی سوریه دیگر همچون گذشته برای جنگنده‌های رژیم صهیونیستی امن نخواهد بود و تل‌آویو باید از اصول و قواعد جدیدی تبعیت کند.

سبایله درباره نقش روس‌ها در پرونده سوریه نیز گفت: روسیه بازیگر و میانجی جدیدی در منطقه است، اما باید توجه داشت، این کشور از هم‌پیمانان اسرائیل است، با این حال هم اکنون اصول و قواعد جدیدی در میدان سوریه حاکم است که اسرائیل نمی‌تواند، آنها را نادیده بگیرد.

به اعتقاد این پژوهشگر اردنی آنچه در رخداد اخیر ترسیم شد، این است که رژیم صهیونیستی از این پس برای دفاع از هواپیماها و حریم هوایی خود باید پدافند هوایی خود را بخدمت بگیرد و این نشان از مرحله‌ای جدید دارد که در آن اسرائیل مستقیما در معرض خطر است.

وی با تاکید بر اینکه از این پس رژیم صهیونیستی مجبور خواهد بود، در سیاست‌های تجاوزکارانه‌اش علیه سوریه تجدیدنظر کند و زوایه نگاه و دید خود را تغییر دهد، افزود: مهمترین تغییر در این نگاه بی‌شک آن خواهد بود که تل‌آویو نمی‌تواند، منطقه را براساس دیدگاه‌هایش هدایت کند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول