اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

قائم مقام ستاد استقبال از بهار 96 خبر داد

نصب 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مشهد/ برای کاهش آلودگی صوتی 750 واحد صنفی از سطح شهر منتقل شده‌اند

قائم مقام ستاد استقبال از بهار 96 شهرداری مشهد از نصب 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا و 5 نمایشگر در سطح شهر مشهد خبر داد.

نصب 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مشهد/ برای کاهش آلودگی صوتی 750 واحد صنفی از سطح شهر منتقل شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، خلیل الله کاظمی ظهر امروز در نشست خبری رسانه‌ای با عنوان ستاد استقبال از بهار 96 که در سالن اجتماعات شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلات در خصوص زیست محیط شهری در مشهد، برای اولین بار در کشور کارگروهی با عنوان مدیریت زیست محیطی در این شهر تشکیل شد تا مشکلات مذکور رفع شود.

وی ادامه داد: 10 ایستگاه سنجش آلودگی هوا و پنج نمایشگر در سطح شهر مشهد نصب شده که با 12 ایستگاهی که از قبل وجود داشت، تعداد آن به 22 ایستگاه رسید.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه دستگاه‌های مذکور به صورت 24 ساعت وضعیت هوا را سنجش می‌کنند ادامه داد: سنجش هوای مشهد نشان داد که امسال نسبت به سال گذشته، هوای آلوده بیشتری در این شهر ایجاد شده است.

کاظمی متذکر شد: در بحث هوای آلوده شهری، امسال در مشهد 247 روز سالم، 25 روز پاک و 82 روز ناسالم برای گروه خاص اعلام شد که کاهش هوای سالم به دلیل دقت سنجش‌ها نسبت به سال گذشته است.

وی در خصوص آلودگی شهری بیان کرد: میانگین سنجش آلودگی صوتی در مشهد  65 دی سیبل بوده که استاندارد آن 55 دی  سیبل اعلام شده و بیشتر بار صوتی در منطقه 7 مشهد (که فردوگاه قرار دارد) است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه برای کاهش آلودگی صوتی 750 واحد صنفی از سطح شهر منتقل شده‌اند و بستر انتقال حدود 3 هزار واحد صنفی در حال آماده سازی است یادآور شد: برای کاهش آلودگی صوتی مشاغل مزاحم یک هزار و 216 نفر وام به متقاضیان ارائه شد که 619 نفر از آن‌ها وام را دریافت کرده‌اند.

کاظمی با اشاره به اینکه 164 میلیارد ریال برای فضای سبز شهر مشهد هزینه شده است، اضافه کرد: در بحث نور پردازی در شب نیز  6 محور تا پایان امسال آماده بهره برداری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه 46 ایستگاه آتش نشانی به بهره برداری رسید گفت: این امر سبب شد تا تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی به 60 ایستگاه برسد و علاوه‌براین،267 دستگاه و شیرهای هیدرات نیز با هدف اتصال برای خاموش کردن آتش احتمالی نیز در سطح شهر نصب شده است.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد  اضافه کرد: 639 دستگاه خودرو آتش نشانی همراه با دو نبردبان 72 دومتری هم به زودی خریداری و به ایستگاه‌های سطح شهر اضافه می‌شود، هم‌اکنون نیز بلندترین نبردبان آتش نشانی 62 متری است.

کاظمی در خصوص تعلیم 85 خانم آتش نشان عنوان کرد: با توجه به اینکه نیاز به وارد عمل شدن خانم‌های آتش نشان در برخی عملیات است، سبب شد تا آنها برای موارد مورد نیاز در آتش نشانی آموزش ببنند.

وی با بیان اینکه 120 ساختمان ناایمن در سطح مشهد وجود دارند که با هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط شده‌اند افزود: علاوه‌بر اینکه این ساختمان‌ها نیازمند ایمنی هستند، صاحبان ساختمان‌های در حال ساخت نیز مکلف شده‌اند، نقشه‌های سختمان‌های مذکور را به تأیید سازمان آتش نشانی برساند.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در طول بهره برداری نیز باید برای نگه داری و اطفاق حریق، ساختمان‌های بالغ بر 10 هزار متر، ایستگاه آتش نشانی را ایجاد کنند، علاوه‌بر این، صنوف باید حداقل ایمنی را رعایت کنند و الزام شده تغییر یا تمدید مکان خود را به آتش نشانی اطلاع دهند.

کاظمی با اشاره به ایجاد 29 بازار شهرداری در حوزه  ارزاق عمومی در مشهد بیان کرد: 16 هزار متر مربع تلویزیون‌های تبلیغاتی سطح این شهر نیز جمع آوری شده است.

وی در خصوص موضوعی مبنی بر ایراد بر تخلیه پسماند خاک و نخاله سطح شهر به صورت میکانیزه متذکر شد: در بخش خصوصی، بازیافت خاک نخاله‌ها ساختمانی کف پوش استفاده شده و کمپوست هزارتنی در حال فعالیت است، بنابراین همشهریانی که با بازیافت همکاری داشته باشند، 40 درصد عوارض آن‌ها بخشیده می‌شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد اظهار داشت: باغ رضوان در دو، سه ماه اول رایگان بود و در حال حاضر 50 درصد نسبت به پولی که بهشت رضا، این باغ دریافت می‌کند که در حال حاضر، 42 نفر در این با مدفون شده‌اند.

کاظمی با اشاره به اینکه بهار امسال، بهار فاطمیه بوده و در این راستا، برنامه ریزی ویژه‌ای انجام شده است گفت: هتل‌های سطح شهر، گنجایش زائران را دارد اما هرسال با گروهی از مسافران چادر خواب مواجهه بوده‌ایم، بنابراین صرفاً برای ساماندهی چادرخواب‌ها، پارک نصرت و غدیر را با همه امکانات مورد نیاز زائران آماده سازی شده و برنامه‌های تفریحی مثل  تئاتر شادی در داخل پارک‌ها در نظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه در جاده قوچان، نمایشگاه بین‌المللی و مرکز آموزشی شهید بهشتی، 184 کانکس و7 مرکز سر پوشیده برای زمان‌هایی که هوای سرد است، در نظر گرفته شده، در ایام نوروز جمع آوری متکدیان به خصوص متکدیان خارجی را داریم که به مدت یک ماه آن‌ها نگه‌داری می‌شوند.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در حوزه راهنمایی زائر عنوان کرد: درجاده نیشابور، قوچان، ترمینال و راه آهن، راهنمایان زائر در این پایگاه مستقر می‌شوند و خدمات و اطلاع رسانی اولیه را انجام می‌دهند.

کاظمی افزود: بالغ‌بر 2 هزار سرویس بهداشتی و 64 دوش حمام خریداری شده که در اطراف حرم و در سطح شهر نصب می‌شود تا زئران بتواند از امکانت بهتری بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: در سطح شهر مشهد بالغ 10 میلیون گل آرایی داریم که 3 هزار و 600 گل لاله پیازی کاشته شده است و نزدیک 10 هزار عدد بسته‌های گل نیز در نقاط مختلف سطح شهر نصب می‌شود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه 633 المان طرح گل همراه با المان ترکیبی در میدان شهدا نصب می‌شود ادامه داد: 160 المان فرهنگی در سطح داریم که 58 المان جدید بوده و  20 تزینی نیز در سطح در شهر وجود دارد.

کاظمی از ویدئو مپ به صورت واتر اسکرین (نشان دادن تصاویر روی آب) در دو پارک کوهسنگی و پارک ملت اجرا و نصب می‌شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه روز اول فروردین و سخنرانی مقام معظم رهبری،  تعداد زیادی اتوبوس و  یک هزار دستگاه تاکسی برای این موضوع در نظر گرفته شده، همچنین بالغ‌بر 5 هزار تاکسی خطی و ون برای زائران و مجاوران و افزایش یک ساعت به ساعات کاری  قطار شهری از جمله برنامه ریزی حمل و نقل برای این روز است.

وی با تأکید بر اینکه برای میوه شب عید تنظیم قیمت دو میوه سیب و پرتقال برنامه ریزی شده که 40 تن میوه وارد بازار شده است افزود: پیش بینی می‌شود برای استقبال از بهار  بالغ بر8 تا 9 میلیارد تومان مورد ستفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/70031/70036/20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول