اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وزیر خارجه قزاقستان:

هر گونه دخالت در فعالیت‌‎ مؤسسات وابسته به «گولن» ممنوع است

وزیر امور خارجه قزاقستان در رابطه با مدارس قزاق-ترکی در این کشور گفت: «آستانه» از هرگونه دخالت در فعالیت‌ مؤسسات آموزشی وابسته به «گولن» در این کشور جلوگیری می‌کند.

هر گونه دخالت در فعالیت‌‎ مؤسسات وابسته به «گولن» ممنوع است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «غیرت عبدالرحمان‌اف» وزیر امور خارجه قزاقستان در مصاحبه با خبرنگاران در رابطه با وضعیت مدارس قزاق-ترکی در این کشور گفت: «آستانه» از هرگونه دخالتی در فعالیت‌های مؤسسات آموزشی وابسته به «گولن» در این کشور جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مدارس قزاق-ترکی به «بیلیم–ایناوتسیا لیتسه‌ای» تغییر نام دادند، گفت: این مدارس بر اساس برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش کشور و تحت نظارت مقامات ذیربط قزاقستان فعالیت می‌کنند.

«نوزات اویانیک» سفیر ترکیه در قزاقستان در تاریخ 2 مارس سال جاری گفته بود که مدارس قزاقی–ترکی وابسته به «گولن» به وزارت آموزش و پرورش ترکیه تحویل داده می‌شوند.

وزارت آموزش ‌و‌ پرورش قزاقستان با انتشار بیانیه‌ای شایعه تحویل مدارس قزاقی–ترکی به دولت ترکیه را تکذیب کرد و اعلام کرد: انجام چنین کاری غیر ممکن بوده و این مدارس به مؤسسات آموزش علم و نوآوری تغییر نام داده و طبق استانداردهای وزارت‌خانه آموزش‌و‌پرورش قزاقستان فعالیت می‎کنند.

پس از کودتای نافرجام 16 جولای در ترکیه، مقامات این کشور خواستار تعطیلی یا تحویل تمام مدارس ترکی مرتبط با «عبدالله گولن» در برخی کشورهای آسیای مرکزی از جمله قزاقستان شدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول