اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان:

اعتبارات ملی برای لایروبی و نجات خلیج گرگان اختصاص می‎یابد/ وضعیت بندر خواجه‎نفس در حد مکاتبات باقی ماند

مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به اینکه اعتباری فراتر از اعتبارات استانی برای نجات خلیج گرگان اختصاص می‎یابد، گفت: اعتبار ملی برای لایروبی و نجات خلیج گرگان اختصاص می‎یابد تا این خلیج از حالت خشکی و سونامی پیش‎رو نجات یابد.

اعتبارات ملی برای لایروبی و نجات خلیج گرگان اختصاص می‎یابد/ وضعیت بندر خواجه‎نفس در حد مکاتبات باقی ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، الله‎یار اسعدی ظهر امروز در نشست خبری مدیران شورای حمل و نقل استان گلستان که با محوریت فعالیت‎های نوروزی سال 1396 در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان برگزار شد، اظهار کرد: مکاتباتی با استانداران مازندران و گلستان با حضور معاون اول رئیس جمهور در قالب کمیته نجات خلیج گرگان شکل گرفت و اعتباراتی فراتر از اعتبارات استانی برای این خلیج قرار است که اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه پس‎روی دریای خزر سبب شده تا خلیج گرگان نیز با پس‎روی آب مواجه شود، تصریح کرد: استان گلستان در شرق دریای خزر واقع شده و این مکان محل تجمع رسوبات دریای خزر است کانال خزینی و چاپاقلی مسدود شده و پیش بینی سازمان بنادر و دریانوردی احتمال وقوع خشک شدن خلیج گرگان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان با اشاره به اینکه نوار مرزی دریایی حاشیه خزر 131 کیلومتر است، گفت: بندرگز و بندرترکمن به صورت سفرهای گردشگری دریایی در حوزه تسهیلات سفر نوروزی به گردشگران خدمات می‎دهند.

اسعدی در خصوص احداث بندر خواجه نفس و آخرین وضعیت آن اظهار کرد: سرمایه گذار مجوزهای لازم را دریافت نکرده و اقدامات در حد مکاتبات صورت گرفته است اقدام عملی که بخواهد مطالعات این بندر را نشان دهد دهد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر مکانی را در گمیشان به عنوان بندرسبز خزری انتخاب کرد، گفت: در این مکان قابلیت ساخت بندر وجود دارد، مطالعات لازم برای ایجاد بندر در این مکان انجام شد و مطالعات فاز نخست در حال اتمام است بعد از پایان مطالعات شرایط ساخت این بندر برای سرمایه‎گذاری در بندرسازی و بندرداری در حوزه گردشگری انجام می‎شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گلستان افزود: سازمان بنادر تمهیدات لازم برای سفرهای نوروزی دریایی پیش بینی کرده است، جلسات کمیته‎ها به صورت مستمر برای بازدید از اسکله در شهرستان‎های بندرگز و بندرترکمن تشکیل شد آنها از شناورهای تفریحی در این شهرستان‎ها بازدید کردند تا ایمنی لازم برای سفرهای دریایی تمهید شود.

اسعدی با اشاره به تهیه و توزیع 350 عدد جلیقه نجات در بین تعاونی‎ها تصریح کرد: 60 عدد حلقه نجات به استان گلستان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات توجیهی با تعاونی‎های مختلف، ملوانان و متصدیان قایق‎های تفریحی ابراز کرد: اقدامات لازم برای گردشگری ایمن در دریا تمهید مقدمات شده است.

اسعدی با اشاره به اینکه در نوروز 1395 تعداد 46 هزار گردشگر از خدمات سفرهای گردشگری نوروزی بهره‎مند شدند، گفت: در سال جاری تاکنون 321 هزار گردشگر در ایام عید و تابستان از خدمات گردشگری دریایی استفاده کردند.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول