اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«آتامبایف»:

قرقیزستان نیازمند صلح، ثبات و وحدت است

رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به انتشار اخبار کذب از طرف برخی رسانه‌ها در این جمهوری گفت: در حال حاضر کشور نیازمند صلح، ثبات و وحدت است.

قرقیزستان نیازمند صلح، ثبات و وحدت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، امروز «الماس‌بیگ آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان در بیانیه رسمی ضمن واکنش به فعالیت برخی رسانه‌های محلی و خارجی، گفت: برخی رسانه‌ها تحت پوشش آزادی به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در کشور هستند.

در این بیانیه آماده است: اخیرا در قرقیزستان تحت پوشش شعار آزادی رسانه‌ها طیف بزرگی از خبرگزاری‌ها، خبرنگاران و سیاستمداران مستقل به گسترش اطلاعات غیرواقعی راجع به افراد مخالف به ویژه رئیس جمهور قانونی کشور مشغول هستند.

چنین فعالیت‌هایی در برخی رسانه‌ها و حتی شبکه‌های اجتماعی از ابتدای تابستان سال گذشته آغاز شده و اقداماتی مانند مستندسازی و دروغ‌گویی انجام می‌شوند که این فعالیت‌ها در چارچوب آزادی رسانه‌ها نیست.

اولین وظیفه و حقوق خبرنگاران رساندن اطلاعات واقعی با تکیه بر واقعیت‌ها و شواهد درست است.

شهروندان قرقیز باید بدانند که در حال حاضر در کشور هدف اصلی برخی خبرنگاران و سیاستمداران مستقل رساندن اطلاعات واقعی نیست بلکه ایجاد بی‌ثباتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری و کاهش اعتبار قرقیزستان در عرصه سیاسی و بین‌المللی است.

در سال‌های اخیر قرقیزستان به خوبی توسعه پیدا کرده و برخی رسانه‌ها به دنبال ابزارهایی برای سیاه‌نمایی دولت فعلی و اقدامات غیرقانونی برای بازی آلوده خود هستند.

در حال حاضر قرقیزستان نیازمند صلح، ثبات، وحدت و اتحاد است و دستاوردهای کشور نباید با سیاه‌نمایی و گسترش اطلاعات غیر وافعی پوشیده شوند.

این بیانیه آتامبایف در حالی است که به تازگی «آموربیک تکی‌بایف» یکی از رهبران مخالف دولت فعلی قرقیزستان بازداشت و دادستان کل این کشور از برخی رسانه‌های محلی به دلیل انتشار اخبار کذب شکایت کرده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول