اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

نماینده مردم کرمان عنوان کرد

لزوم انتشار صورتهای مالی سازمان بورس و بانک مرکزی/ مافیای ۲۵۰ نفری برای سهام عدالت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: 250 نفر در اقتصاد ایران مافیا تشکیل داده اند و از طریق اعضای هیات مدیره شرکت هایشان در موضوع سهام عدالت همه چیز را مدیریت می‌کنند.

لزوم انتشار صورتهای مالی سازمان بورس و بانک مرکزی/ مافیای ۲۵۰ نفری برای سهام عدالت

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ رییس کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در حاشیه رونمایی از معاملات کالای پسته در رینگ محصولات کشاورزی بورس کالا در جمع خبرنگاران در برابر این پرسش که در راستای شفاف سازی آیا صورت‌های مالی نهاد ناظر مثل بورس و بانک مرکزی نیز باید منتشر شود؟ گفت: « بله، طبق تکالیف قانونی آنها باید بانک مرکزی و سازمان بورس نیز افشاء کنند. ممکن است نهاد ناظری باشد که نباید در چارچوب تکالیف منتتشر شود، ولی طبق قانون باید منتشر شد.»

وی در برابر پرسش دیگری مبنی بر اینکه با توجه به رونمایی از سامانه سهام عدالت در روز آینده به طور دقیق طرح ادعای حضور مافیا در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را چه زمانی افشا خواهد کرد؛ پاسخ داد:   سهام عدالت و سامانه آن مشکلی را حل نمی کند. مشکل مردم رونمایی سامانه نیست، بلکه عدم دریافت سود و مالکیت است. 250 نفر در اقتصاد مافیا تشکیل داده‌اند و از طریق همین اعضای هیات مدیره شرکت هایشان (سرمایه گذاری استانی) این موضوع را مدیریت می کنند.

سهام عدالت یعنی اینکه مردم بتوانند برگه ای که دارند یا سود آن را دریافت کنند، یا اعمال حق کنند و مجمع بروند و امکان فروش آن را داشته باشند.

وی افزود: برگه بی خاصیتی که اعمال حق رای برای تعیین اعضای هیات مدیره وجود ندارد و نه سود تعلق می‌گیرد و نه خرید و فروش می شود و مردم ارتباطی با آن ندارند؛ رونمایی از سامانه سهام عدالت هیچ خاصیتی برای مردم ندارد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول