اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «حسین سپهر»

عشق به امام(ره) و دیدار در نجف /بازگشت پیکر شهید به میهن پس از ۳۰ سال

قاری و حافظ قرآن بود و از ۱۳ سالگی در جبهه حضور پیدا کرد، سال 65 برای آخرین بار به منطقه رفت و در شلمچه مفقودالاثر شد، 30 سال از او خبری نبود تا اینکه چند روز پیش پیکرش به میهن بازگشت.

عشق به امام(ره) و دیدار در نجف /بازگشت پیکر شهید به میهن پس از ۳۰ سال

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، جامعه قرآنی کشور در سی و هفتمین دیدار خود با خانواده‌های معظم شهدا در سال 95، به دیدار خانواده شهید حسین سپهر رفتند.

در این دیدار استاد عبدالرسول عبایی طی سخنانی با بیان اینکه شهدا با خدای خود نذر داشتند، گفت: مایه افتخار است برای من که توفیق پیدا کردم در محضر خانواده شهید سپهر حضور پیدا کنم. من در ایام جنگ از نزدیک در کنار رزمندگان حضور داشتم و با روحیات این عزیزان آشنا هستم.

 

 

آنها مؤمنانی هستند که با خدای خود پیمان بستند و جان خود را در راه این پیمان اعطا کردند. شهدا به خاطر اهداف پیامبر(ص)، اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) جان خود را نثار کردند و امروز بالاترین سعادت را نصیب خود و خانواده خود کردند.

در ادامه مادر شهید طی سخنانی درباره فرزندش گفت: حسین جوانی متدین، مؤدب، خوش‌برخورد و اهل نماز اول وقت بود. وی از 13 سالگی در جبهه حضور پیدا کرد و چندین نوبت در منطقه حضور داشت و نهایتاً سال 65 در حالی‌که فقط 17 سال داشت، در شلمچه به شهادت رسید.

 

 

این شهید عزیز ارتباط خوبی با قرآن داشت، البته قاری و حافظ حرفه‌ای قرآن نبود، اما همواره قرآن را می‌خواند و با آن مأنوس بود. پیش از انقلاب ما حدود دو ماه در کربلا و نجف زندگی کردیم، آن‌ زمان امام خمینی(ره) در نجف و در تبعید به سر می‌برد. ایشان در مسجدی به نام مسجد ترک‌ها نماز می‌خواندند و حسین هر روز به همراه پسرعمویش به این مسجد می‌رفتند و بعد از نماز جلوی درب مسجد به انتظار می‌ایستادند تا هنگام عبور امام خمینی(ره) دست ایشان را ببوسند.

به یاد دارم یکبار از ما موتورسیکلت طلب کرد، به او گفتم: موتور خطرناک است، ممکن است آسیب ببینی. گفت موتور را برای فعالیت در جبهه می‌خواهم. پدرش هم برای او یک موتورسیکلت خرید و حسین با موتورش به منطقه رفت.

 

 

حسین سال 65 برای آخرین بار به منطقه رفت و در شلمچه مفقودالاثر شد. درست 30 سال از فرزندم خبری نداشتیم تا اینکه چند روز پیش پیکرش به میهن بازگشت.

در ادامه برادر شهید به بیان فعالیت‌های قرآنی برادرش پرداخت و گفت: فعالیت‌های فوق‌برنامه حسین در جلسه قرآن شکل گرفت که این جلسه هنوز هم فعال است. این جلسه ویژه حفظ قرآن بود و نوجوانان با حضور در آن به حفظ قرآن می‌پرداختند.

 

 

حسین هم مانند دیگر حاضران جلسه چند جزء قرآن را حفظ بود، البته برادرم فعالیت‌های مختلفی را خارج از خانه داشت که پدرومادرم از این فعالیت‌ها خبر نداشتند، اما بسیاری از هم‌رزمانش پس از شهادت از کارهای مختلف او ازجمله فعالیت‌های قرآنی‌اش به ما خبر می‌دادند.

به گزارش فارس، پیکر شهید حسین سپهر پس از 30 سال مفقودی، اسفند‌ماه 1395 به آغوش خانواده بازگشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول