اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان خبر داد

وجود حدود 16 هزار حلقه چاه غیرمجاز در گلستان/ اغلب چاه‌های غیرمجاز کم‌عمق حفاری شده‌اند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از وجود حدود 16 هزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان گلستان خبر داد.

وجود حدود 16 هزار حلقه چاه غیرمجاز در گلستان/  اغلب چاه‌های غیرمجاز کم‌عمق حفاری شده‌اند


به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، علی نظری بیان اینکه مخزن سد نرماب پیشرفت 72 درصدی دارد، اظهار کرد: چنانچه پیشرفت سد با همین منوال پیش برود می توانیم در سال 96 شاهد آبگیری این سد باشیم. 

وی در خصوص با چاه‌های استان تصریح کرد: در استان 35 هزار و 400 حلقه چاه داریم که 19 هزار و 400 حلقه آن مجاز و حدود 16 هزار حلقه چاه، غیرمجاز هستند.

نظری با بیان اینکه چاه‌های غیرمجاز اغلب به صورت کم‌عمق و با اعماق کمتر از 20 متر حفاری شده‌اند، خاطرنشان کرد: به طوری که بیش از 95 درصد چاه‌های غیرمجاز دارای عمق و آبدهی کم هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: چاه‌های محفوره غیرمجاز بعد از سال 1385 طبق قانون پر و مسلوب‌المنفعه می‌شوند و چاه‌های حفر شده قبل از سال 1385 نیز در کمیسون مربوطه طبق قانون تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه، تعیین تکلیف می‌شوند.
نظری تصریح کرد: در جوامعی که آب تجدیدپذیرشان تا 40 درصد برداشت بشود، شرایط مطلوبی دارند اما اگر آب تجدیدپذیر تا 60 درصد مصرف شود وارد تنش آبی و اگر بیشتر از 60 درصد باشد، وارد مرحله بحران در منابع آبی می‌شوند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: در کشور ما 86 درصد و در استان ما نیز 74 درصد از آب تجدید‌پذیر استفاده می‌شود، که طبق برنامه باید به 60 درصد تقلیل یابد، تا بتوانیم از مرحله بحران آبی خارج شویم.
نظری افزایش تقاضای آب به دلیل افزایش جمعیت، شرایط اقلیمی خاص استان، افزایش آلودگی منابع آبی و توزیع مکانی متفاوت بارش‌ها را از جمله چالش‌های منابع آبی استان ذکر کرد و گفت: باید بتوانیم این شرایط را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول