اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

فرماندار رامیان خبر داد

وجود 341 حلقه چاه‌های غیرمجاز در راميان/ همه براي ترویج مصرف درست آب بايد بکوشند

فرماندار شهرستان رامیان از وجود 341 حلقه چاه‌های غیرمجاز در اين شهرستان خبر داد.

وجود 341 حلقه چاه‌های غیرمجاز در راميان/ همه براي ترویج مصرف درست آب  بايد بکوشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان، جواد صادقلو در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار کرد: سیاست دولت تدبیر و امید، حفاظت از منابع آب، تلاش برای مصرف بهینه و صرفه‌جویی است و تشکیل شورای حفاظت از منابع آب در این دولت نشان از اهتمام دولتمردان به مقوله آب و همچنین بحران آب و فرونشست زمین و مباحث مرتبط با کاهش ذخایر آب‌های سطحی و زیرزمینی است.
وی تصریح کرد: همه ما موظف هستیم تا این موضوع را با رویکردی منطقی و صحیح و با کمترین تنش اجتماعی مدیریت کنیم.

فرماندار شهرستان رامیان گفت: ساماندهی رودخانه‌ها، اصلاح اراضی نسقی و توسعه آبیاری‌های نوین، مدیریت آب‌های سطحی و همچنین ترویج مصرف درست آب از اقداماتی است که باید همه در تحقق آن بکوشیم.
رئیس منابع آب شهرستان‌های آزادشهر و رامیان نیز در این جلسه ضمن بررسی مصوبات جلسه قبل بر اهمیت برخورد قانونی با حفاری چاه‌های غیرمجاز که موجب بر هم زدن تعادل منابع و مصارف آب زیرزمینی در منطقه می‌شود، تاکید کرد.
تیموری تعداد چاه‌های غیرمجاز و مجاز کنترل شده را توسط اکیپ‌های گشت و بازرسی در سال زراعی گذشته به ترتیب 341 و491 حلقه عنوان کرد.
وی افزود: از ابتدای سال آبی جاری لغایت پایان دی ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل و دوره درازمدت به ترتیب به میزان 41 و 13 درصد با کاهش بارش ها مواجه بودیم.

رئیس منابع آب شهرستان‌های آزادشهر و رامیان همچنین گفت: رواناب رودخانه‌ها نسبت به دوره درازمدت به میزان 31 الی 81 درصد کاهش داشته است.

تیموری ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در خصوص همکاری‌های گذشته خواستار تداوم همکاری در برخورد با متخلفان حوزه منابع آب و اجرای احکام قضایی صادره با همکاری نیروی انتظامی شدند.
همچنین در این جلسه بر لزوم تشکیل شورای هماهنگی دشت پایلوت گرگان و معرفی صدور و ابلاغ دو نفر از نمایندگان کشاورزان منطقه برای عضویت در این شورا بحث شد.
مدیر امور توزیع برق شهرستان نیز در این جلسه گفت: تاکنون تعداد 286 دستگاه کنتور فهام بر روی چاه‌های شهرستان نصب شده است و تعداد 4 هزار کنتور دیگر برای استان در نظر گرفته شده است که تعدادی در سطح شهرستان با اولویت چاه‌های صنعتی نصب خواهد شد.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول