اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه:

تولید قارچ ترافل درکرمانشاه انجام می‌گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تولید قارچ ترافل در صورت تامین اعتبار لازم و اتخاذ تصمیمات لازم از سوی وزارت جهاد کشاورزی در استان کرمانشاه انجام می‌شود.

تولید قارچ ترافل درکرمانشاه انجام می‌گیرد

خسرو شهبازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: با استفاده از نهال‌های بلوط استان می‌توانیم قارچ ترافل را به تولید انبوه و اقتصادی برسانیم، چراکه این منطقه برای تولید این نوع قارچ مستعد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: تحقیقات فراوانی از سوی دیگر کشورها بر روی ریشه گیاهان درختان زیتون، بلوط و فندق انجام شده است که با ریشه آن‌ها می‌توان نوعی قارچ با درآمد اقتصادی متناسب تولید کرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه قارچ ترافل از نوع ملانسپروم در برخی کشورهای اروپایی نیز وجود دارد، تصریح کرد: قارچ ترافل خواص مفید بسیاری دارد که از جمله دارای ویتامین B 17 (ضد سرطان)، آهن، روی و منیزیم است.

شهبازی با بیان اینکه کرمانشاه پتانسیل بالایی در زمینه کشاورزی دارد، ادامه داد: تولید این نوع قارچ در صورت موافقت و اتخاذ تصمیمات لازم از سوی وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، اظهار داشت: با دستور عملیاتی شدن نحوه تولید قارچ ترافل توسط وزارت جهاد کشاورزی و اتخاذ مسائل فنی و قرنطینه‌ای و در صورت تامین اعتبارات لازم، پرورش این نوع محصول در کرمانشاه توسط کارشناسان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول