اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  اطلاعات عمومی و دانستنی ها

مرغ مگس‌خوار از نوع سبک‌ وزن

«مرغ مگس‌خوار زنبوری» در زمانی که بالغ است با طول حدود 5 سانتی‌متر کمتر از 2.5 گرم وزن دارد.

مرغ مگس‌خوار از نوع سبک‌ وزن

به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، مرغ مگس‌خوار که کوچک‌ترین گونه پرنده زنده در جهان محسوب می‌شود نسبت به دیگر همنوعان خود اندازه و وزن کمتری دارد و بر اساس گزارش‌های رسمی اعلام شده است میانگین وزن آن بین 3 تا 4 گرم محاسبه می‌شود.

با این وجود یک گونه ویژه از پرنده مذکور موسوم به «مرغ مگس‌خوار زنبوری» زمانی که بالغ است با طول حدود 5 سانتی‌متر کمتر از 2.5 گرم وزن دارد. از آنجایی که هر سکه پِنی آمریکا حدود 2.5 گرم وزن دارد می‌توان گفت مرغ مگس‌خوار از یک سکه هم سبک‌تر است.

این پرنده مرغ مگس‌خوار نامیده می‌شود، زیرا اندازه کوچک بال‌های آن باعث شده است هنگام پرواز صدایی شبیه به مگس‌ تولید کند.

طول بدن بیشتر گونه‌های مرغ مگس‌خوار بین 7.5 تا 13 سانتی‌متر محاسبه می‌شود و این گونه پرنده به واسطه سرعت بالای بال‌های خود می‌تواند در یک نقطه مشخص از هوا ثابت باقی بماند.

بال‌های این پرنده در هر ثانیه به طور میانگین 50 بار به هم می‌خورد و همین اتفاق باعث می‌شود مرغ مگس‌خوار با میانگین سرعت 15 متر بر ثانیه یا 54 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

طول عمر مرغ مگس‌خوار بسته به گونه‌های مختلف آن تغییر می‌کند و به طور میانگین گفته می‌شود که این پرنده حدود یک دهه زندگی می‌کند.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول