اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد

اخذ مجوز صادرات زعفران و پیاز زعفران خراسان جنوبی به سایر استان‌ها

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات این سازمان اخذ مجوز برای صادرات پیاز زعفران و زعفران استان به دیگر استان‌های کشور بوده است.

اخذ مجوز صادرات زعفران و پیاز زعفران خراسان جنوبی به سایر استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسین اکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز مهندس اظهار داشت: یکی از دستاوردهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان واگذاری مدیریت ساختمان شماره 3 سازمان جهاد کشاورزی با عرصه و اعیان به سازمان نظام مهندسی در قالب تفاهم‌نامه و تأمین مکان تشکل‌های بخش کشاورزی در قبال اخذ شارژ ماهیانه توسط سازمان نظام مهندسی بوده است.
وی از راه‌اندازی مرکز تحقیقات و مشاوره مرغ استان با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در خراسان جنوبی در بحث زنجیره تولید مرغ در استان اقدامات خوبی صورت گرفته، راه‌اندازی این مرکز بسیار مهم و مؤثر است.
اکبری با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات خوبی که در بخش کشاورزی استان با همفکری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ایجاد شده صدور پروانه مهارت برای مهندسان و کشاورزانی است که فعالیت خاصی انجام می‌دهند، یادآور شد: تاکنون این پروانه برای بیش‌ از 30 نفر صادر شده است.
وی با اشاره به فعال کردن شرکت سهامی خاص رویش تحت پوشش سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان گفت: اصلاح اساسنامه، تغییر اعضاء، تعیین هیات مدیره و مدیرعامل برای آمادگی واگذاری 200 هکتار زمین پساب و سایر قراردادهای اجرایی است.
رئیس نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان یکی از اقدامات این سازمان دنبال کردن اجرای قوانین از جمله قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و قانون افزایش بهره‌وری است، افزود: در همین راستا بسیاری از فعالیت‌ها سازمان به افراد حقوقی و حقیقی که رتبه دریافت کرده‌اند واگذار شده است.
اکبری از واگذاری یک باب گلخانه واقع در مجتمع گلخانه‌ای به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خبر داد و یادآور شد: این واحد گلخانه الگویی با زیربنای یک‌هزار متر مربعی شیشه‌ای مستقر در مجتمع گلخانه‌ای خوسف در محمدیه و صدور پروانه بهره‌برداری به نام سازمان نظام مهندسی با ارزش تقریبی 200 میلیون تومان انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: تهیه طرح‌های مطالعات توجیهی با استفاده از نرم‌افزار کامفار برای 16 فقره طرح مشارکتی توسط شرکت مهندسین مشاوره تحت پوشش این سازمان برای نخستین‌بار و همچنین ارزیابی، بررسی و دفاع از طرح‌های مذکور و تصویب نهائی برای اعطاء تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید به مجریان اجراء طرح‌های مشارکتی توسط شرکت مشاوره صورت پذیرفته و نظارت بر هزینه‌کرد تسهیلات مربوطه از دیگر اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان در سال جاری بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد طرح شش طرح در بحث بسته‌بندی زرشک بوده و چهار طرح به مرحله اجرا رسیده است.
اکبری یکی دیگر از اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان از اخذ مجوز برای صادرات پیاز زعفران و زعفران به دیگر استان‌های کشور دانست و تصریح کرد: چون به دنبال صنعتی شدن زعفران نرفته‌ایم نتوانسته‌ایم این محصول را توسعه دهیم و این امر سبب شده تا زعفران استان پیر شود.
وی با بیان اینکه سفر مهندسان بخش کشاورزی استان با ارمنستان با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی، جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی صورت گرفته است، یادآور شد: هدف از این سفر شناختن فضای بازار ارمنستان و سرمایه‌گذاری بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اشاره به اینکه دستورالعمل اجرایی به کارگیری مهندسان فنی در واحدهای تولیدی استان با ظرفیت ویژه ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: در اردیبهشت‌ماه سال آینده آزمونی برای این مهندسان برگزار و بعد از آن در واحدهای تولیدی بخش کشاورزی به کار گرفته می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود در این راستا 140 نفر به کار گرفته شوند.
انتهای پیام/69027/ ز40
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول