اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

همراهی دمکرات ها با جمهوری خواهان علیه ایران

در پی پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ تحمیلی و به خطر افتادن رژیم صدام در صحنه داخلی و خارجی نامزدهای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا یکصدا برای دفاع از منافع امپریالیزم و استکبار جهانی اعلام آمادگی کردند.

همراهی دمکرات ها با جمهوری خواهان علیه ایران

رخدادهای 6 اسفند 62

چکیده:

  • پل طلائیه، جزایر مجنون و 50 حلقه چاه نفت به دست رزمندگان اسلام در ادامه عملیات غرور آفرین خیبر آزاد شد.

 

  • میزان ذخایر چاه های نفت مجنون که به تصرف سپاهیان اسلام درآمده بیش از 8 میلیارد بشکه تخمین زده می شود.

 

  • شما کشته ها و زخمی های دشمن در عملیات خیبر به 6500 تن رسید.

 

  • جنگنده های تیز پرواز ارتش اسلام سپاه چهارم عراق را در هم کوبیدند.

 

  • ارتش شکست خورده عراق با بمب و موشک مناطق مسکونی مهاباد، سقز، کوهدشت، پل دختر، خرم آباد و بروجرد را به آتش کشید.

 

  • حمله بزرگ ایران در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت.

 

  • کاندیداهای دموکرات ریاست جمهوری آمریکا همگام با ریگان برای انجام عملیات نظامی در خلیج فارس اعلام آمادگی کردند.

 

افتخار آفرینی رزمندگان اسلام در عملیات خیبر

قرارگاه خاتم النبیاء مرکز عملیات مشترک ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه ای آخرین پیروزی های رزمندگان اسلام در عملیات خیبر را منتشر کرد.

بر اساس این اطلاعیه قوای اسلام در جریان عملیات پیروزمندانه خیبر که از چهارشنبه شب گذشته و با رمز مبارک «یا رسول الله » از چند محور در استان های بصره و العماره آغاز شد موفق شدند ضمن آزاد سازی 31 روستا و 3 شهرک پل های تدارکاتی و مهم القرنه، العزیر را در استان العماره و جزایر شمالی و جنوبی مجنون را با مساحتی حدود 200 کیلومتر مربع که دارای 50 حلقه چاه نفت می باشد به تصرف کامل خود درآوردند. میزان ذخایر چاه های نفت مجنون که به تصرف سپاهیان اسلام درآمده بیش از 8 میلیارد بشکه تخمین زده می شود. همچنین رزمندگان اسلام موفق شدند با عبور برق آسای خود از موانع ایذایی دشمن و گذشتن از رودخانه های دجله و فرات، بزرگراه بغداد-العماره –بصره را در چندین نقطه قطع کنند.

 

کشته و زخمی شدن 6500 بعثی در عملیات خیبر

در این عملیات شمار کشته ها و زخمی های دشمن به بیش از 6500 تن رسید و تا عصر دیروز 760 اسیر عراقی به پشت جبهه تخلیه شد. در جریان عملیات پیروزمندانه خیبر همچنین 120 دستگاه تانک و 120 دستگاه نفربر و بیش از 100 دستگاه کامیون، تریلر و نفت کش و ده ها قبضه ضدهوایی و چندین انبار مهمات به غنیمت نیروهای ظفرمند اسلام درآمد. همچنین در جریان این عملیات دو لشکر از سپاه سوم و سپاه چهارم عراق و نیز بخشی از لشکر جدیدالتاسیس 19 ارتش عراق منهدم شد.(1)

 

حملات موشکی رژیم عراق به شهرهای ایران

در پی پیروزی های اخیر سپاهیان اسلام در عملیات پیروزمندانه خیبر و شکست نیروهای بعثی در میدان نبرد بار دیگر صدام جنایتکار مناطق مسکونی و غیر نظامی میهن اسلامیمان در شهرهای کوهدشت لرستان، سقز، مهاباد و پل دختر را بمباران کرد و تعدادی از هموطنان بی دفاع و غیر نظامی کشور اسلامیمان را به خاک و خون کشید. این حملات ناجوانمردانه تا کنون در کوهدشت 25 شهید و 250 مجروح در سقز 3 مجروح در مهاباد 17 شهید و 100 مجروح و در پل دختر 4 شهید و 100 مجروح به جای گذاشته است حملات موشکی جنایتکاران بعثی به خرم آباد و بروجرد نیز 79 شهید و 673 شهید برجای گذاشت و صدها خانه و مغازه در این 2 شهر بر اثر این حملات ویران شدند.(2)

 

فیگارو: جنگ ایران و عراق به مرحله حساسی رسیده است

واحد مرکزی خبر از پاریس گزارش داد عملیات والفجر 6 و عملیات خیبر و پیشروی سریع نیروهای ایران در خاک عراق کلیه اخبار بین المللی را تحت الشعاع خود قرار داده است در همین راستا از دیروز رسانه های فرانسوی بخش مهمی از اخبار و گزارش های خود را به این امر اختصاص دادند. فیگارو در این باره نوشت جنگ ایران و عراق به مرحله حساسی رسیده است. لوموند نیز نوشته نبرد بزرگ ایران در 300 کیلومتر علیه عراق آغاز شده و این درحالی است که ایرانیان هنوز تمام نیروهای خود را وارد میدان نکرده اند. روزنامه لیبراسیون نیز نوشته است شکی نیست که ایران تمامی تهدیدات خود را عملی خواهد کرد.(3)

 

دموکرات های آمریکا نیز راه ریگان را می روند

در پی پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ تحمیلی و به خطر افتادن رژیم صدام در صحنه داخلی و خارجی نامزدهای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا یک صدا برای دفاع از منافع امپریالیزم و استکبار جهانی اعلام آمادگی کردند. شرکت کنندگان دموکرات در مبارزات انتخاباتی آمریکا اهمیت همکاری با متحدان این کشور را در هر بحرانی که جریان نفت از تنگه هرمز را به خطر افکند مورد تاکید قرار داده و برای توسل به زور در صورتی که ضرورت داشته باشد ابراز آمادگی کردند.

بر اساس این گزارش هر هشت کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا که در یک مصاحبه تلویزیونی شرکت کرده بودند همگی تاکید کردند که تنگه هرمز ارزش کافی برای ورود آمریکا به جنگ و حمایت از متحدین آمریکا را دارد.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 6 اسفند 62، ص 3
2. کیهان، 6 اسفند 62، ص 2و3
3. کیهان، 6 اسفند 62، ص 28
4. اطلاعات، 6 اسفند 62، ص 16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول