اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

کاشت نهال به مناسب هفته منابع طبیعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، از کاشت نهال توسط دانش‌آموزان و کودکان در استان خبر داد و گفت: این برنامه در هفته منابع طبیعی در مدارس و مهدکودک‌های استان اجرا خواهد شد.

کاشت نهال به مناسب هفته منابع طبیعی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: هفته منابع طبیعی هر سال از 15 اسفند‌ماه آغاز و تا 21 اسفند ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر ساله برنامه‌های متعددی برای این هفته در نظر گرفته می‌شود، افزود: تاکنون چندین جلسه در این خصوص در مرکز و شهرستان‌های استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این جلسات ویژه برنامه‌های این هفته، نحوه برگزاری و ارائه راهکارهای مطلوب برای باکیفیت برگزار شدن این برنامه‌ها بررسی می‌شود.

این مسؤول یکی از مهم‌ترین برنامه هفته منابع طبیعی را کاشت نهال و درخت توسط دانش‌آموزان و کودکان در مدارس و مهدکودک‌های استان عنوان کرد و بیان داشت: فرهنگ درختکاری و حفاظت از آن باید از سنین پایین آموزش داده شده و نهادینه شود.

بهشتی‌فر با عنوان اینکه شعار امسال هفته منابع «همیار طبیعت باشیم» است، گفت: باید این شعار به صورت عملی برای مردم تبیین شود.

وی، توزیع نهال میان مردم، غرس نهال در مدارس، برگزاری مسابقات با موضوع منابع طبیعی، تجلیل از همیاران طبیعت و نشست با اصحاب رسانه را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد و گفت: شرح کلیه برنامه‌های هفته منابع طبیعی پس از جمع‌بندی نهایی از طریق رسانه‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به تخریب قسمت‌هایی از منابع طبیعی از جمله گیاهان مرتعی توسط افراد سودجو اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر بخش زیادی از منابع طبیعی بر اثر ناآگاهی تخریب شد.

وی با بیان اینکه در همین راستا اقدام به اجرای طرح‌های مشارکتی کاشت گیاهان مرتعی و دارویی و جنگل‌کاری کرده‌ایم، گفت: با این اقدامات بخش زیادی از منابع برگشته است.

این مسؤول منابع طبیعی را متعلق به همه نسل‌های گذشته، امروز و آینده بیان کرد و یادآور شد: ما حق نداریم سهم و میراث نسل‌های آینده را با بی‌تدبیری و خودخواهی از بین ببریم.

بهشتی‌فر، حفاظت و حراست از منابع طبیعی را وظیفه همه مردم، مسؤولان و دیگر دستگاه‌ها دانست و گفت: با حفاظت از این منابع خدادادی می‌توان ضمن استفاده و بهره‌گیری مطلوب از این منابع گامی موثر در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و ارتقای اقتصاد استان برداشت.

انتهای پیام/82028/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول