اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آخرین تحولات میدانی شرق استان حلب/

شهرک راهبردی «شویلیخ» در شرق حلب آزاد شد/ارتش سوریه به 6 کیلومتری شهر «دیرحافر» رسید

آخرین تحولات میدانی از شمال شرق حلب حاکی از پیشروی نیروهای سوری و مقاومت به سمت شهر راهبردی «دیرحافر» دومین پایگاه بزرگ گروه تروریستی داعش در استان حلب است.

شهرک راهبردی «شویلیخ» در شرق حلب آزاد شد/ارتش سوریه به 6 کیلومتری شهر «دیرحافر» رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت حزب الله پس از آزادسازی شهرک‌های «رسم الکما و رسم الکبیر» در محور شرقی فرودگاه کویرس، عملیات پاکسازی شهرک راهبردی «شویلیخ» را در دستور کار خود قرار دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با بین الملل فارس اعلام کرد که توپخانه و یگان موشکی نیروهای جبهه مقاومت در شهرک های رسم الکبیر، نصرالله و رسم العبود به شدت مواضع تروریست ها را در شهرک شویلیخ هدف قرار می دهند.

این منبع میدانی از انهدام اتاق عملیات تروریست ها در شهرک شویلیخ خبر داد و گفت: تحرکات عناصر تروریستی در این شهرک به طور کامل فلج شده است.

وی تصریح کرد: عملیات یگان های زمینی نیروهای مقاومت و نیروهای ویژه ارتش سوریه از ساعتی قبل برای آزادسازی این شهرک آغاز شده است.

این منبع میدانی از وقوع درگیری های سنگین در غرب این شهرک خبر داد و افزود: در صورت پاکسازی شهرک شویلیخ، شهرک های «رسم الکروم، حمیمه الکبیره و حمیمه الصغیره» از محور شمالی در معرض سقوط قرار می گیرند.

شهرک رسم الکروم در شمال غرب شهرک دیرحافر و شهرک های «حمیمه الکبیره و حمیمه الصغیره» در غرب این شهر قرار دارند.

نیروهای سوری در تلاش هستند با بازپس گیری شهرک حمیمه الکبیره زمینه تسهیل انتقال نیرو و تجهیزات را برای آزادسازی شهر دیرحافر فراهم کنند.

قابل ذکر است مسیر ارتباطی حمیمه الکبیره - دیرحافر نسبت مسیر شهرک رسم الکروم - دیرحافر موقعیت مناسب تری برای انتقال نیروها و تجهیزات نظامی دارد.

 شهر دیرحافر پس از شهر الباب، دومین پایگاه بزرگ گروه تروریستی داعش در استان حلب به شمار می آید و در حال حاضر فاصله نیروهای سوری با این شهر به کمتر از 7 کیلومتر رسیده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول