اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

آلبوم موسیقی «گیلگمش» منتشر شد

روایت افسانه «گیلگمش» با تار میلاد درخشانی و نی‌انبان محسن شریفیان

پیام رونق آلبوم موسیقی «گیلگمش» را با همکاری نوازندگانی چون میلاد درخشانی، محسن شریفیان و ژوبین کلهر منتشر کرد.

روایت افسانه «گیلگمش» با تار میلاد درخشانی و نی‌انبان محسن شریفیان

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، «گیلگمش» نام یکی‌از کهن‌ترین افسانه مکتوب بشر است. «پیام رونق» این نام را برای آلبوم خود که حالت روایی دارد، انتخاب کرده است. در «گیلگمش» از آواز استفاده نشده و سازهای عود، کمانچه و نی‌انبان روایت موسیقایی را انجام داده‌اند. «پیام رونق» با دی‌جی‌ریدو، «میلاد درخشانی» با تار، «محسن شریفیان» با نی‌انبان، «ژوبین کلهر» با کمانچه و «احسان شفیعی» با سازهای کوبه‌ای در این اثر ایفای نقش کرده‌اند.

پیام رونق درباره این آلبوم نوشته است:‌ «ساخت این آلبوم موسیقی برای آهنگساز با این تفکر آغاز گشت که در زمانه ما که در هر سوی جهان آتش جنگ زبانه می‌کشد و جنگ سالاران مدام بر طبق گوشخراش واقعیت تلخ "جنگ" می‌گوبند و مردمان را بی‌دلیل به خاک و خون می‌کشند و بر آن نام‌هایی چون "جنگ صلیبی نوین" و یا "جنگ شرق و غرب" می‌نهند، چه نیکو بود اگر لحظه‌ای به ذات زیباپرست و جاودانگی طلب انسان فارغ از اقلیم و نژاد و باورها پرداخته می‌شود و در جهت صلح‌ جهانی گامی برداشته می‌شد، در این آلبوم آهنگساز سعی بر آن داشته که با زبان و الحان زیبای موسیقی، نه در سیاست، بلکه در موسیقی این آشتی را بین ملودی‌های آسمانی موسیقی شرق و منطق سترگ موسیقی غرب برقرار می‌سازد، هر چند موجز و ساده به امید صلحی فراگیر برای همه مردمان کره خاکی قشنگ ما!»

«کاروان کولی»، «خفته بیاد یار»، «شبهای ما»، «عشق و رنج»، «نیلو»، «خنیا»، «من، رقص، آفتاب» و «رقص در باد» عناوین هشت قطعه این آلبوم هستند. آلبوم موسیقی «گیلگمش» به آهنگسازی و تنظیم پیام رونق توسط پخش موسیقی رها در بازار موسیقی عرضه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول