اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کارشناس نظامی سوریه در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

ایجاد دیوار انسانی حائل برای امنیت تل‌آویو/ حمله تروریست‌ها به درعا دستور آمریکا بود

کارشناس نظامی سوریه، حمله تروریست‌ها به درعا را به دستور آمریکا و با هدف ایجاد دیوار حائل انسانی در مرز سوریه با سرزمین‌های اشغالی دانست و گفت: به رغم پشتیبانی اردن از این حمله تغییری در خطوط تماس ایجاد نشده است.

ایجاد دیوار انسانی حائل برای امنیت تل‌آویو/ حمله تروریست‌ها به درعا دستور آمریکا بود

«حسن حسن»، کارشناس نظامی سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق اظهار داشت: تحرکات تروریست ها در جنوب سوریه و بخصوص شهر درعا در راستای  پیاده کردن دستور گردانندگان بین المللی آنها برای رسیدن به دستاوردی سیاسی است.

وی تصریح کرد: برای فهم علت اصلی تحرکات تروریست ها در درعا باید رجوعی به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص ایجاد مناطق امن در سوریه داشت.

حسن افزود: حملات تروریست های فعال در شهر درعا که تحت عنوان مرگ آری ذلت نه جریان دارد، با اظهارات اخیر ترامپ در خصوص ایجاد مناطق امن در بیش از یک منطقه سوریه تناسب دارد چرا که واشنگتن به دنبال تقسیم جغرافیایی سوریه است .

کارشناس سوری گفت: در همین راستا رئیس جمهور آمریکا اخیرا از شاه اردن برای سفر به واشنگتن دعوت کرد تا جوانب نقشه خود را بررسی و اردن را نائب مناب خود در اجرای این طرح کند.

حسن تصریح کرد: خطرناک ترین جبهه جنگ در سوریه جبهه جنوب است آن هم به دلیل نزدیکی به رژیم صهیونیستی است که از چند دهه قبل رویای ایجاد دیوار حائل انسانی در مرزهای سوریه با اراضی جولان و فلسطین اشغالی را دارد و رژیم صهیونیستی تروریست های تکفیری را ابزار خوبی برای رسیدن به هدفش می بیند.

کارشناس سوری گفت:  تل آویو، آمریکا را تحریک کرده که بیشترین حمایت ممکن جامعه بین المللی را از این تروریست ها برای حملاتشان به عمل آورد تا منطقه امنی را در جنوب سوریه ایجاد کنند و بدین ترتیب امنیت اسرائیل را تا حد زیادی تامین شود.

حسن تصریح کرد: اتکای آمریکا بر تروریست های تکفیری در هر حرکت میدانی نشان می دهد مقاصد آمریکا در خصوص پرونده سوریه و کل منطقه تغییر نکرده با وجود اینکه ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود به نوعی چرخش در مواضع آمریکا در قبال سوریه تظاهر می کرد.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا از طریق لابی صهیونیستی که بر سطوح بالای تصمیم سازان این کشور حکومت می کنند تسلیم خواسته های اسرائیل است بنابراین طبیعی است که ترامپ برای تحقق امنیت اسرائیل گام های بزرگی بردارد تا بدین ترتیب صدای اعتراض مخالفانش را در داخل پایین آورد.

کارشناس سوری تاکید کرد: تروریست ها به رغم حملات سنگینی که به مواضع ارتش سوریه در المنشیه داشته اند اما موفق به تصرف این منطقه نشدند و خطوط تماس در مناطق شهر درعا تغییری نکرده است .

حسن ادامه داد: بر اساس اطلاعات موثق، ارتش سوریه تجهیزات نظامی کافی به منطقه فرستاده و تروریست ها نتوانستند نقشه تسلط بر شهر درعا را پیاده کنند.

به گزارش فارس، تروریست های مسلح از صبح یکشنبه هجوم گسترده ای را از چند محور به شهر درعا آغاز کردند.

هم اکنون دو طرف در حال موشکباران مواضع یکدیگر هستند و درگیری های شدیدی در اطراف محله منشیه در جنوب غرب درعا درجریان است.
جنگنده های نیروی هوایی سوریه نیز در حال بمباران مواضع تروریست ها به ویژه در منطقه درعا البلد هستند.

محله های درعا البلد و محله السد و اردوگاه آوارگان به عنوان خطوط درگیری میان ارتش و تروریست ها بشمار می رود.
در چند روز گذشته با انتشار خبر احتمال آغاز دور جدید درگیری ها، بسیاری از ساکنان محله های درعا البلد به دیگر مناطق مهاجرت کردند.
تمام تلاش گروه های مسلح، تسلط بر محله راهبردی المنشیه است و در صورت موفقیت، مناطق گسترده ای از منطقه درعا المحطه در تیررس آن ها قرار می گیرد.
تروریست های تکفیری در منطقه درعاالبلد و روستاها و شهرک های اطراف شهر درعا، حضور دارند و سلاح و نیروی مورد نیاز خود را از مرزهای اردن که با شهر درعا فقط 13 کیلومتر فاصله دارد، تامین می کنند.

نیروهای سوری مستقر در محله المنشیه واقع در غرب شهر درعا موفق شدند در ادامه بازپس گیری مناطق تازه اشغال شده، تعدادی از ساختمانهای به سمت خیابان الاردن را بطور کامل پاکسازی کنند و ده ها تروریست را ازپای درآورند.

انتهای ییام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول