اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی اعلام کرد

آماده‌باش نیروهای امدادی و عملیاتی برای سیل احتمالی در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: با توجه به اخطار سازمان مدیریت بحران کشور که در 21 بهمن‌ماه امسال به استان خراسان‌جنوبی ارائه شد تمام نیروهای امدادی و عملیاتی به صورت آماده‌باش هستند.

آماده‌باش نیروهای امدادی و عملیاتی برای سیل احتمالی در خراسان جنوبی

سید ابوالحسن میرجلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: با توجه به اخطار سازمان مدیریت بحران کشور که در 21 بهمن‌ماه امسال به استان ارائه شد و همچنین اخطاریه اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی به مدیریت بحران استان، تمام نیروهای امدادی و عملیاتی به صورت آماده باش هستند.

وی گفت: روزهای باقی‌مانده بهمن و اسفندماه بارندگی‌های قابل توجهی را در استان شاهد خواهیم بود که این بارش‌ها در برخی مناطق استان به بالای 50 میلی‌متر نیز پیش‌بینی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران در روز گذشته و امروز برگزار شده است.

میرجلیلی تصریح کرد: طبق قانون سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین طبق ابلاغیه وزیر کشور شهرداران به عنوان مدیران بحران شهرها باید هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های اجرایی مانند هلال‌احمر، اورژانس و آتش‌نشانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهرداران به عنوان مدیران بحران شهرها و دهیاران به عنوان مدیران بحران روستاها در آماده باش قرار دارند، ادامه داد: بارش‌هایی که در روزهای 15 و 16 بهمن ماه در استان شاهد بودیم که این بارندگی‌ها در برخی از روستاهای نهبندان بالغ بر 50 میلی‌متر بود و در شهرستان بشرویه نیز در یک روز به اندازه یک سال زراعی آبی بارندگی داشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: طبق اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفت و بازدیدهایی که از دهنه پل‌ها، سیل‌بندها، دیوارهای حفاظتی و راه‌ها انجام شد کمترین میزان خسارت جانی و مالی را در این بارش‌ها نسبت به پنج سال گذشته در استان شاهد بودیم.

میرجلیلی اظهار کرد: امیدواریم با بارش‌های خوبی که تا پایان این هفته صورت می‌گیرد و تمام امکاناتی که در شهرها وجود دارد کمترین خسارت‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/69034/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول