اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نتایج یک نظرسنجی نشان داد

اکثر آمریکایی‌ها مخالف فرمان ترامپ درباره ممنوعیت ورود مهاجران هستند

طبق نظرسنجی که در دانشگاه «کوینیپیاک» صورت گرفت مشخص شد که اکثر مردم آمریکایی‌ مخالف فرمان ممنوعیت ورود مهاجران به خاک کشورشان هستند.

اکثر آمریکایی‌ها مخالف فرمان ترامپ درباره ممنوعیت ورود مهاجران هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه ماجرای فرمان اجرایی دونالد ترامپ در خصوص ممنوعیت مهاجرت از 7 کشور مسلمان به آمریکا نظرسنجی در این رابطه در دانشگاه « کوینیپیاک» صورت گرفت.

این فرمان اجرایی، اتباع کشورهایی با اکثریت جمعیت مسلمان ایران، عراق، سوریه، یمن، سومالی، سودان و لیبی را به مدت دستکم 90 روز از ورود به خاک آمریکا منع می‌کند.

براساس گزارش وبگاه «را استوری»، این نظرسنجی از تاریخ 2 فوریه تا 6 فوریه و به صورت تلفنی در سراسر کشور برگزار شد. در این میان 1.155 نفر شرکت کردند که براساس آن نیمی‌ از رای‌دهندگان واکنش منفی نسبت به این اقدام از خود نشان دادند.

در نظرسنجی که در مورد ممنوعیت مهاجران انجام گرفت 51 درصد این فرمان را رد کردند. در نظرسنجی مربوط به پناهجویان سوری نیز 70 درصد مخالف بودند. همچنین 46 درصد نیز از این طرح حمایت کرده و 3 درصد رای ممتنع دادند.

نتیجه این نظرسنجی نشان می‌دهد که 51 درصد از رای‌دهنگان با استدلال ترامپ در این خصوص که گفته بود این فرمان علیه مسلمانان نیست مخالف هستند. در حالی که 38 درصد این اقدام را موجب افزایش امنیت کشور می‌دانند. 39 درصد دیگر نیز مخالف این نظر هستند. 28 درصد بر این عقیده بودند که این اقدام تاثیری بر امنیت آمریکا ندارد.

این فرمان ترامپ با انتقاد شدیدی مواجه شد که به دنبال آن روز شنبه دولت آمریکا یک روز پس از حکم قاضی فدرال در واشنگتن این فرمان را به حالت تعلیق درآورد.

گفتنی است؛ مردم آمریکا خواستار استیضاح ترامپ هستند اما در قانون اساسی این چنین آمده که برای استیضاح رئیس‌جمهور باید دلایلی از جمله خیانت، رشوه و یا دیگر جنایات و خطاهای سنگین وجود داشته باشد. همچنین این دلایل باید از سوی مجلس نمایندگان و سنا تایید شود که تاکنون هیچ اقدامی از سوی مجلس نمایندگان و سنا صورت نگرفته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول