اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

رئیس سازمان زمین و مسکن در گفت‌و‌گو با فارس

مسکن اجتماعی در حد طرح و پیشنهاد است/ برخورد گزینشی با خبرنگاران را قبول ندارم

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی هنوز به قانون و دستورالعمل و مصوبه تبدیل نشده و در حد طرح و پیشنهاد است گفت: دولت نباید در ساخت و ساز مسکن به شکل انبوه در شهرهای جدید ورود کند.

مسکن اجتماعی در حد طرح و پیشنهاد است/ برخورد گزینشی با خبرنگاران را قبول ندارم

حمیدرضا عظیمیان در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که مسکن اجتماعی بارها از سوی دولت به عنوان طرح جایگزین مطرح شده است آیا این طرح در این دولت آغاز خواهد شد، گفت: طرح مسکن اجتماعی هنوز به قانون و دستورالعمل و مصوبه تبدیل نشده است و در حد طرح و پیشنهاد است. 

وی افزود: هنوز کلید مسکن اجتماعی زده نشده است. 

عظیمیان در پاسخ به این سؤال که دولت یازدهم در حال پایان است، آیا مسکن اجتماعی قرار نیست آغاز شود، گفت:وقتی مسکن مهر به جمع‌بندی رسید و به پایان برسد این طرح آغاز می شود. تلاش ما این است که باقیمانده مسکن مهر به پایان برسد تا پس از آن مسکن اجتماعی آغاز شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سئوال که نظر شما در مورد ورود دولت در ساخت و ساز انبوه در شهرهای جدید چیست، گفت: دولت نباید در ساخت و ساز مسکن به شکل انبوه در شهرهای جدید ورود کند. 

عظیمیان در پاسخ به این سؤال که همین الان هم دولت در ساخت و ساز شهرهای جدید ورود کرده است، گفت: دولت به صورت مشارکتی در شهرهای جدید ورود کرده است، زمین می‌دهد و انبوه‌سازان می‌سازند، اما فعل ساخت و ساز را نباید دولت انجام دهد.

وی تاکید کرد: پس چه اشکالی دارد که ما زمین بدهیم و انبوه‌سازان مانند مسکن مهر به ساخت مسکن اقدام کنند. 

عظیمیان ادامه داد: ما مخالف ساخت و ساز انبوه توسط دولت و پروژه‌هایی مثل مسکن مهر هستیم. 

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: دولت همواره باید نظاره‌گر و برنامه‌ریز و مدافع حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده باشد و ساخت و ساز را باید مردم و بخش خصوصی انجام دهند. 

عظیمیان اضافه کرد:دولت یک بار در پروژه مسکن مهر ورود کرد که آن هم اشتباه بود.

*دلایل حذف خبرگزاری فارس از نشست خبری رئیس سارمان ملی زمین از زبان عظیمیان

قبل از اینکه خبرنگار فارس دلیل حذف خبرگزاری فارس از نشست خبری را از معاون وزیر راه و شهرسازی را بپرسد، عظیمیان پرسید که چرا در نشست خبری روز گذشته سازمان ملل زمین و مسکن حضور نیافتید و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که دلایل حذف خبرگزاری فارس از نشست خبری را پرسید گفت: اتفاقاً نظر سازمان ملی زمین و مسکن این است که نباید هیچگونه تبعیضی قائل شویم. 

وی افزود: به هر حال این موضوع را به روابط عمومی تذکر داده و اعلام کردم که باید تمام رسانه‌ها از این به بعد به نشست‌های خبری دعوت شوند. 

عظیمیان ادامه داد: خبرگزاری فارس از نشست‌های خبری به هیچ عنوان حذف نشده است و اگر هم اشتباهی بوده از روی قصد و غرض نبوده است. به روابط عمومی اعلام کردم که اگر خبرگزاری فارس را دعوت نکرده‌اید کار اشتباهی انجام داده‌اید و تفاوتی بین خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها نباید قائل شوید. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سازمان ملی زمین و مسکن هم موظف است راجع به سؤالاتی که از سازمان می‌شود در چارچوب قوانین و مقررات پاسخ دهد و هیچ تفاوتی میان رسانه‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب برای ما وجود ندارد. 

روز گذشته سازمان ملی زمین و مسکن با انتخاب گزینشی خبرنگاران از ورود خبرنگار فارس باوجود دعوت قبلی به نشست مدیرعامل جدید این سازمان خودداری کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول