اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

با حضور مقامات فرهنگی و دیپلماتیک 2 کشور

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان آغاز شد+تصاویر

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با حضور مقامات عالی رتبه 2 کشور آغاز شد.

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان آغاز شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با حضور وزیر فرهنگ این کشور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفیر ایران در ترکمنستان و دیگر مقامات فرهنگی، هنری، دانشگاهی و اقشار مختلف هنرمندان و فرهیختگان 2 کشور و تعداد زیادی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم عشق‌آباد آغاز شد.

«آناگلدی قاراجایوف» وزیر فرهنگ ترکمنستان در این مراسم بر اهمیت برگزاری هفته فرهنگی ایران در عشق‌آباد در راستای گسترش روابط و همکاری‌های فرهنگی، هنری و بشردوستانه بین 2 ملت دوست و همسایه تأکید کرد.

وی افزود: افتتاح باشکوه هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گواه این است که روابط فرهنگی بین 2 کشور دوست به صورت روزافزون در حال گسترش بوده و در این زمینه سران 2 کشور اهتمام و تلاش خاصی دارند.

این مقام ارشد فرهنگی اضافه کرد: هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی گسترده فرهنگ و هنر مشترک و گسترش روابط حسن همجواری بین تهران و عشق‌آباد می‌باشد که دولت ترکمنستان برای گسترش روابط فرهنگی با ایران اهمیت ویژه‌ای قائل است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران نیز در سخنانی با ابراز تشکر به مناسبت افتتاح این مراسم از دولت ترکمنستان قدردانی کرد.

«ابوذر ابراهیمی‌ترکمان» اضافه کرد: امروز مردم ایران اسلامی که سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیرند، گوشه‌ای از فرهنگ و هنر ایران را برای مردم فرهنگ دوست ترکمنستان به نمایش خواهند گذاشت.

وی با اشاره به اشتراکات فراوان تاریخی و سنتی بین 2 کشور تصریح کرد: با برگزاری برنامه فرهنگی و هنری در قالب روزهای فرهنگی ملت ایران و ترکمنستان به جهانیان نشان خواهیم داد که دوستی و برادری این 2 ملت دوست و همسایه پایدار است و همان طور که مقام معظم رهبری در ملاقات با رئیس جمهور ترکمنستان فرمودند، مناسبات مردم 2 کشور مانند 2 خویشاوندی است که در صلح و صفا زندگی می‌‌کنند.

«سید‌ محمد احمدی» سفیر ایران در عشق‌آباد گفت: هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان را در حالی برگزار می‌کنیم که 25 سال از آغاز ارتباط سیاسی و دیپلماتیک 2 کشور دوست و همسایه می‌گذرد.

وی افزود: روابط و همکاری‌های بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، تحت توجهات سران 2 کشور در بالاترین سطح قرار داشته و امیدواریم در همه عرصه‌ها بیش از پیش توسعه و گسترش یابند.

در این مراسم تابلو فرشی به عنوان هدیه از طرف فرهنگیان و هنرمندان ایرانی به وزیر فرهنگ ترکمنستان نیز اهدا شد.

این مراسم با هنرنمایی گروه‌های اعزامی به خصوص گروه موسیقی «نوای ایلیا» از استان فارس و نیز گروه فولکلور «آراز» از استان آذربایجان شرقی ادامه یافت و مورد استقبال گرم حضار قرار گرفت که با تشویق‌های طولانی همراه بود.

تا ساعاتی دیگر قرار است نمایشگاه بزرگ فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران در محل سالن آکادمی هنرهای تجسمی ترکمنستان در عشق‌آباد طی مراسم رسمی افتتاح شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول