اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

امنیت هدیه بزرگ نیروی انتظامی به مردم گنبدکاووس/ پیشتازی گنبدکاووس در مبارزه با مواد مخدر و حوادث ترافیکی

گنبدکاووس بر اساس تحلیل‌ها و نظرات کارشناسان امروز توانسته خود را در صف پیشتازان عرصه مبارزه با مواد مخدر و همچنین حوادث ترافیکی قرار دهد.

امنیت هدیه بزرگ نیروی انتظامی به مردم گنبدکاووس/ پیشتازی گنبدکاووس در مبارزه با مواد مخدر و حوادث ترافیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امنیت مهم‌ترین مولفه اجتماعی در کشورها در حوزه‌های مختلف اقتدار و صلابت است و به هر میزانی که امنیت در همه ابعاد آن در کشوری بالاتر رفته است اقتدار و صلابت آن کشور در اذهان عمومی و در معادلات بین‌المللی افزایش چشمگیری داشته است.

ایران اسلامی نیز یکی از کشورهایی است که پس از انقلاب اسلامی امنیت واقعی جامعه را میتنی بر دستورات دین و در قالب قانون اساسی به عنوان یک مولفه حقیقیِ قدرت آفرین در خود نهادینه کرد و از این رو امروز با افزایش امنیت کشور و تبدیل شدن به کشوری که در منطقه غرب آسیا و در یک منطقه سراسر آتش و درگیری به جزیره ثبات معروف شده و قدرت و اقتداری مضاعف پیدا کرده است.

اما از مرزهای جغرافیایی بین المللی که بگذریم در درون کشور و در شهرها و استان‌ها یکی از مهم‌ترین مولفه‌های امنیت برخورد با عناصر مخل آسایش و امنیت جانی، مالی و حیثیتی مردم است که می‌تواند به خوبی در سطح بندی امنیت به صورت کمی و کیفی کارآمد و مفید باشد.

گنبدکاووس به عنوان یک شهر مرزی و محوری‌ترین شهرستان شرق استان گلستان همواره در حوزه‌های مختلف مورد توجه بوده است و حساسیت‌های قومی و مذهبی در درون آن نیز دست مایه‌ای برای خناسان بوده است تا امنیت روانی و همدلی را در این شهرستان را برهم بزند، اما در کنار این عوامل برخی آسیب‌های اجتماعی و رخدادهای ترافیکی نیز به عنوان مخاطرات امنیت جانی برای مردم همواره مردم را با مشکلاتی روبه رو کرده و چالش‌های فراوانی را ایجاد کرده است.

در این مجال به بررسی وضعیت مبارزه با مواد مخدر و همچنین تلاش برای کاهش تلفات و آسیب‌های جانی در حوادث رانندگی پرداخته‌ایم تا در عوامل اصلی ایجاد امنیت در گنبدکاووس در سالهای اخیر با نگاهی تخصصی‌تر تدبر کرده باشیم.

فرمانده انتظامی استان گلستان جاویدان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در حاشیه تودیع و معارفه فرمانده انتظامی گنبدکاووس با اشاره به اینکه عملکرد نیروی انتظامی در گنبدکاووس همواره درخشان بوده است، اظهار کرد: آمار و ارزیابی‌ها پیرامون عملکرد نیروی انتظامی در گنبدکاووس حاکی از آن است که عموم فعالیت‌ها و موفقیت‌های پلیس در این شهرستان بالاتر از میانگین استانی بوده است.

سردار علی‌اکبر جاویدان با اشاره به آمارهای حوزه حوادث ترافیکی در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس، افزود: در سطح استان گلستان در 10 ماهه نخست امسال با کاهش 13 درصدی سوانح جرحی، کاهش 14 درصدی سوانح فوتی و در مجموع با کاهش 12 درصدی تصادفات رو به رو شده‌ایم که این کاهش‌ها در سطح شهرستان گنبدکاووس به ترتیب 16، 19 و 31 درصد بوده است که نشان از توفیقات بسیار بزرگ در شهرستان گنبدکاووس بوده است.

وی وضعیت عملکرد نیروی انتظامی در شهرستان گنبدکاووس را در حوزه مبارزه با مواد مخدر و امنیت اخلاقی نیز بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در گسترش امنیت اخلاقی سه شهرستان گرگان، گنبدکاووس و علی آباد با وجود مشکلات فراوان به جهت وسعت حوزه عمل عملکرد مثبت و قابل دفاعی داشته‌اند و در حوزه مواد مخدر نیز گنبدکاووس توانسته نقش مهمی را در کشفیات انواع مواد مخدر و همچنین انهدام باندهای قاچاق ایفا کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در گرگان، با اشاره به اینکه گنبدکاووس در حوزه مبارزه با مواد مخدر به صورت یکپارچه وارد عمل شده است، خاطرنشان کرد: امروز همه مدیران و مسؤولان نهادهای دولتی و غیردولتی در شهرستان گنبدکاووس برای مبارزه جدی با مواد مخدر به میدان آمده و هم قسم شده‌اند تا سایه شوم این بلای خانمان سوز را با همدلی و همکاری از سر بیماران گرفتار به اعتیاد بردارند.

عبدالقدیر کریمی با تاکید بر اینکه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس در سطح استان گلستان همواره نمونه بوده است، ادامه داد: استاندار گلستان در جلسات ستاد مبارزه با مواد مخدر استان بارها به عملکرد ویژه و نمونه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس تاکید کرده‌اند و سایر شهرستان‌ها را به الگو گرفتن از گنبدکاووس تشویق کرده‌اند.

وی مدیریت سوانح ترافیکی و مبارزه با سرقت را نیز از جمله عملکردهای مثبت و فوق العاده نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط در شهرستان گنبدکاووس دانست و تصریح کرد: هرچند ما در حوزه ترافیک شهرستان دچار مشکلاتی هستیم اما در کنترل حوادث ترافیکی با همکاری نهادهای انتظامی و امدادی عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته‌ایم.

رئیس پلیس پیشگیری استان گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در گرگان، با اشاره به اینکه در طی این سال‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر بوده است، افزود: در طی پنج سال اخیر بیش از 708 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پرسنل هوشیار نیروی انتظامی در گنبدکاووس کشف شد و باندهای متعددی مورد انهدام قرار گرفت.

محمد علی عسگری با اشاره به اینکه با همکاری فرمانداری ویژه و اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس در حوزه مبارزه با خرده فروشی و معتادان متجاهر اقدامات خوبی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: ساخت سرپناه شبانه روزی برای آسیب دیدگان حوزه استعمال مواد مخدر یکی دیگر از اقداماتی بود که در کنار برخوردهای قهری و دستگیری‌های انتظامی و قضایی در بخش مبارزه با مواد مخدر در گنبدکاووس صورت گرفته است.

وی که تا هفته گذشته فرمانده انتظامی شهرتان گنبدکاووس بود، با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی گنبدکاووس در مبارزه با سرقت‌های کلان و مسلحانه با قدرت و جامعیت عمل کرده است، گفت: تلاش شبانه روزی همکاران ما در نیروی انتظامی گنبدکاووس در حوزه مبارزه با سرقت‌های کلان و خشن به شکلی بود که پرونده این نوع از جرائم را تقریبا برای همیشه مختومه کرده است.

به هرتقدیر عملکرد مثبت و درخشان نیروهای خدوم و پرتلاش نروی انتظامی در شهرستان گنبدکاووس امری است که هم در آمارها و هم در فضای شهر و افزایش امنیت روانی و فیزیکی مردم ملموس و قابل مشاهده است که امیدواریم این امنیت به سمت پایداری و تداوم همیشگی با افزایش قدرت بازدارندگی و پیشگیری حرکت کند.

انتهای پیام/83014/ک30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول