اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

معاون عمران و توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خبر داد

بهسازی معابر در بیش از 15 هزار روستای سطح کشور/ افتتاح طرح هادی و بهسازی 430 روستا در دهه فجر

معاون عمران و توسعه روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: معابر بیش از 15 هزار روستا در دولت تدبیرو امید بهسازی شده است.

بهسازی  معابر در  بیش از 15 هزار روستای سطح کشور/ افتتاح طرح هادی و بهسازی 430 روستا در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا شاملو امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های فراوان صورت گرفته در سطح کشور در خصوص محرومیت‌زدایی از چهره روستاها و مناطق محروم، اظهار کرد: تاکنون برای 37 هزار روستا با جمعیت بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه و اجرا شده است.

وی افزود: در 15 هزار و 300 روستا که 42 درصد مناطق روستایی کشور را شامل می‌شود طرح بهسازی و اجرای معابر انجام شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه نوسازی و مقاوم‌سازی روستاهای در معرض خطر و دارای بافت فرسوده یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان است، گفت: 2 میلیون واحد مسکن روستایی در برنامه چهارم و پنجم توسعه نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به برنامه 5 ساله ششم توسعه، افزود: در این برنامه مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی 30 درصد روستاهای در معرض خطر در هر سال مصوب شده است.

شاملو با اشاره به برنامه‌های دهه فجر امسال گفت: در این ایام طرح هادی،  اجرای بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستائیان در 430 روستا با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی گفت: ساخت و اجرای طرح 30 هزار واحد مسکونی ویژه افراد کم درآمد و زوج‌های جوان سراسر کشور از طریق خیرین مسکن‌ساز در دست اجراست که بیش از 7 هزار واحد از این تعداد به اتمام رسیده و مابقی به تدریج افتتاح و به بهره‌برداری خواهند رسید.

شاملو افزود: یکی دیگر از  مصوبات برنامه پنجم توسعه احداث 150 هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد و روستاهای محروم سطح کشور است.

انتهای پیام/ 68021/م3

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول