اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرم‎آباد:

عوامل پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی ایران باید بازخوانی شوند

امام جمعه خرم‎آباد با تاکید بر اینکه عوامل پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی ایران باید بازخوانی شوند، گفت: ایمان، وحدت مردم، رهبری امام (ره) و توکل و اتکاء به خداوند از عوامل پیروزی انقلاب هستند.

عوامل پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی ایران باید بازخوانی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم ‏آباد، آیت‎الله سید احمد میر عمادی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: یوم الله 22 بهمن سال 57 معجزه پدیده‎ای شگفت انگیز بود که ملت ایران با دستان خالی توانست، طومار رژیم ستمشاهی را در هم پیچیده و حکومت نظامی را شکست دهد.

وی با اشاره به در پیش رو بودن جشن بزرگ انقلاب عنوان کرد: آحاد مردم امسال نیز همچون سال‎های گذشته با حضور در راهپیمایی عظیم یوم‎الله 22 بهمن، بار دیگر با دفاع از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تجدید بیعت با آرمان‎های امام راحل و مقام معظم رهبری حماسه دیگری می‎آفرینند.

خطیب جمعه خرم‎آباد با یادآوری روز 19 بهمن و نامگذاری آن به عنوان روز نیروی هوایی بیان کرد: دیدار تاریخی و شجاعانه نیروی هوایی با امام خمینی (ره) ضربه شکننده و تیر خلاصی بر پیکر نظام شاهنشاهی بود و این اقدام به عنوان سند پر افتخاری در کارنامه نیروی هوایی به ثبت رسیده است.

میر عمادی با تاکید بر اینکه عوامل پیدایش و تداوم انقلاب اسلامی ایران باید بازخوانی شوند، عنوان کرد: عواملی همچون ایمان، وحدت مردم، رهبری امام (ره) و توکل و اتکاء به خداوند متعال از مهمترین عوامل پیروزی انقلاب هستند که باید بازخوانی و یادآوری شوند.

وی تصریح کرد: وصیت‎نامه امام خمینی (ره) به عنوان منشور انقلاب اسلامی خصوصأ در ایام دهه فجر باید مورد توجه و بازخوانی قرار گیرد، چرا که یادآوری این موارد خود عاملی برای استحکام و تداوم انقلاب اسلامی خواهد بود.

امام جمعه خرم‎آباد در ادامه افزود: امروز نیز توان نظامی و موشکی ایران اسلامی باید تقویت و مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، چرا که اقتدار نظام جمهوری اسلامی در گرو داشتن نیروهای مسلح و تجهیزات در برابر استکبار جهانی است.

میرعمادی ادامه داد: امروز در حالی دشمنان انقلاب خود بدترین سلاح‎ها را در اختیار دارند که حاضر نمی‎شوند، ایران اسلامی هیچ گونه تجهیزات و امکاناتی را در اختیار داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش موثر و غیر قابل انکار زنان در صحنه‎های گوناگون پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و دیگر عرصه‎های انقلاب اشاره و تاکید کرد: زنان همواره حضوری موثر و اساسی داشته و دارند.

خطیب جمعه خرم‎آباد با اشاره به فرا رسیدن روز پرستار گفت: امروزه در سایه نظام جمهوری اسلامی ایران، زنان مسلمان و مومن ایرانی در سنگرهای علم و دانش، تعلیم و تربیت، کار و تلاش و در عرصه‎های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... حضوری فعال و موثر دارند که از جمله این نقش‌ها می‎توان به نقش پرستاری اشاره کرد.

میر عمادی به زحمات و تلاش‎های طاقت‎فرسای جامعه پرستاران اشاره و بیان کرد: مسؤولان باید به این قشر و نسبت به حق و حقوق آنها توجه بیشتری از خود نشان دهند.

انتهای پیام/2304/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول