اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نوشهر تأکید کرد

ضرورت استفاده از ظرفیت‌ بندر نوشهر برای صادرات گل و گیاه

فرماندار نوشهر بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌ بندر نوشهر برای صادرات گل و گیاه تأکید کرد و گفت: صادرات گل و گیاه باید جدی گرفته شود.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌ بندر نوشهر برای صادرات گل و گیاه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، علی شادمان امشب در حاشیه بازدید از فضای نمایشگاهی دومین جشنواره ملی گل ارکیده ایران در این شهرستان با اشاره به اینکه نوشهر دارای ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تولید گل و گیاه است، اظهار کرد: برای این جشنواره باید هدف‌گذاری شود تا یک خروجی خوب از آن بیرون بیاد و به اهداف بلند مدت دست یافت.

وی با بیان اینکه رونق کسب و کار یکی از خروجی‌هایی است که باید بر روی آن فکر کرد، افزود: باید صادرات گل و گیاه را جدی بگیریم ولی هنوز گام نخست را هم نگرفتیم.

فرماندار نوشهر بیان کرد: تأثیرات گل در انبساط روحی و اجتماعی و حتی در رونق اقتصادی در ایجاد فضای ذهنی نقش مؤثری دارد و بنابراین باید از ظرفیت‌پذیری بندر نوشهر نیز برای صادرات این محصول استفاده کنیم.

شادمان با اشاره به اینکه برای انجام کارها نباید واهمه داشت و باید صادرات از کنار این جشنواره رونق گیرد، خاطرنشان کرد: آزادسازی سواحل نوشهر به طول چهار کیلومتر یک اتفاق بی‌نظیر در قبل و بعد از انقلاب است و بسیاری از کارهایی که گمان می‌شد ناممکن است ولی با اراده در حال شدن است.

وی با بیان اینکه اگر منطقه‌ای به توسعه رسید نشان از تلاش و زحمت دارد، گفت: سرمایه‌گذاران هیچ مانعی در شهرستان نوشهر ندارند و حتی فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذاران پهن می‌کنیم.

*تأسیس انجمن ملی ارکیده ایران در نوشهر

عضو کمیته علمی و فنی دومین جشنواره ملی ارکیده نوشهر نیز اظهار کرد: جشنواره ملی گل ارکیده فرصت بسیار خوبی برای توسعه صادرات است و نوشهر فرصت بسیار بالایی برای تولید گل و گیاه و صادرات آن دارد و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

غلام‌رضا گلزاری با اشاره به اینکه درخواست‌های زیادی از کشورهای مختلف برای شرکت در جشنواره ارکیده بودند، تصریح کرد: به تولید گل و گیاه علمی نگاه نکردیم و این در حالی است که پس از برجام باید به تولیدات کشاورزی به عنوان فراهم کننده اقتصاد فکر کنیم.

وی گفت: انجمن ملی ارکیده ایران در نوشهر تأسیس شد تا روند تولیدات ارکیده و موانع موجود بر سر راه تولید و بازار داخلی و خارجی و نیز چگونگی حرکت در مسیر تولید انبوه و علمی و توسعه و صادرات آن را مورد بررسی قرار داده و راهکار مناسبی اتخاذ کند.

*لزوم نوسازی 5600 گلخانه در کشور

مدیرکل دفتر گل وگیاهان زینتی وزارت جهاد کشاورزی هم با بیان اینکه 5 هزار و 600 گلخانه باید اصلاح و نوسازی شود، اظهار کرد: امسال هزار و 500 هکتار گلخانه در راستای توسعه در دستور کار قرار گرفت که تاکنون هزار هکتار آن محقق شده است.

سیدمحمد کیایی افزود: گل ارکیده به عنوان گیاهی که به تازگی رشد فزاینده‌ای در تولید داشت و سطح توسعه آن در دنیا زیاد شد و اکنون باید بازار آن را در نظر گرفت و به زنجیره‌‌های تولید آن توجه شود که این موضوع در کارگروه در وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی است.

وی با تأکید بر اینکه پوشش بیمه‌ای برای گل و گیاه مدنظر قرار گیرد، گفت: روسیه بازار بسیار خوبی برای گل و گیاه زینتی مازندران است و باید به فکر صادرات گل و گیاه بود که مکانیزاسیون کردن عرصه تولیدات گل و گیاه از مهم‌ترین مؤلفه‌های آن است.

انتهای پیام/3141/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول