اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با فارس خبر داد

اقامه دعوی بهزیستی برای سقوط فرد نابینا از پل عابرپیاده/ کوتاهی مسئولان نسبت به مناسب‌سازی معابر

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: از نظر حقوقی پیگیر ماجرای سقوط فرد نابینا از پل عابر پیاده بوده و منتظر پاسخ شهرداری ورامین هستیم اما اگر پاسخ مناسبی دریافت نکنیم حوزه حقوقی سازمان اقامه دعوی خواهد کرد.

اقامه دعوی بهزیستی برای سقوط فرد نابینا از پل عابرپیاده/ کوتاهی مسئولان نسبت به مناسب‌سازی معابر

حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس،‌ در رابطه با سقوط یک فرد نابینا از پل عابر پیاده در روز گذشته گفت: از ساعات اولیه که نسبت به این اتفاق خبردار شدیم وضعیت به گونه‌ای بود که کم‌کاری شهرداری ورامین  در آن محرز بود چرا که بخشی از پل عابر پیاده برای تعمیرات تخریب و علامتی که بر روی آن نصب شده بود برای افراد بینا بود در نتیجه این فرد میانسال نابینا دچار حادثه سقوط شد.

وی ادامه داد:‌در درجه اول برای سلامتی این فرد اقدام کردیم ابتدا در بیمارستان ورامین بستری و سپس به بیمارستان لقمان تهران فرستاده شد اما چون نیاز به ICU‌ داشت به بیمارستان خاتم‌الانبیاء‌ منتقل شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور افزود:‌ پیگیر درمان این شخص هستیم از لحاظ حفظ سلامتی، کیفیت درمان و هزینه‌های آن حمایت می‌شود اما نکته مهم این است که شهرداری‌ها وظیفه دارند نسبت به شهروندان خود مناسب‌سازی اماکن و معابر را رعایت کنند و این طور نباشد که ناتوانان را در نظر نگیرند.

نحوی‌نژاد افزود:‌متأسفانه مسئولان نسبت به مناسب‌سازی معابر بی‌توجه هستند و زمانی برایشان ملموس می‌شود که اتفاقات این چنینی رخ می‌دهد در حالی که سازمان بهزیستی به طور مداوم در رابطه با این مسائل گوشزد می‌کند.

وی گفت:‌سال گذشته نیز در گیلان فردی نابینا  وارد اتاقک آسانسور شد در حالی که اتاقک وصل نبود در نتیجه سقوط کرد و این حادثه منجر به فوت وی شد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در هر صورت از نظر حقوقی پیگیر ماجرای سقوط فرد نابینا از پل عابر پیاده بوده و منتظر پاسخ شهرداری ورامین هستیم اما اگر پاسخ مناسبی دریافت نکنیم حوزه حقوقی سازمان بهزیستی اقامه دعوی می‌کند.

نحوی‌نژاد گفت:‌در حال حاضر حال این فرد نابینا مساعد است البته مشکوک به ضربه مغزی بود اما اکنون با بستری در بخش ICU سطح هوشیاری وی بهتر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول