اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هلاکت 300 تن از مزدوران کومله به دست سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد طی سه مرحله عملیات توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردستان بیش از 300 تن از مزدوران دموکرات و کومله به هلاکت رسیدند.

هلاکت 300 تن از مزدوران کومله به دست سپاه

رخدادهای 7 بهمن 62

چکیده:

  • آیت الله مهدوی کنی: بی تفاوتی جامعه روحانیت و روحانیون متعهد در امر انتخابات خواست دشمن است.

 

  • آیت الله مشکینی: ملت مراکش در حال پاسخ دادن به خیانت های شاه حسن است.

 

  • 57 هزار جهانگرد طی 6 ماه گذشته به ایران سفر کرده اند.

 

  • 30 تن از رهبران و 300 تن از مزدوران کومله در حملات چریکی سپاه پاسداران به هلاکت رسیدند.

 

آیت الله مهدوی کنی: جامعه روحانیت به طور فعال در جریان انتخابات شرکت خواهد کرد

نماز عبادی سیاسی و دشمن شکن جمعه این هفته تهران همچون هفته های گذشته با حضور انبوه مردم خداجوی در میعادگاه عاشقان الله در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله مهدوی کنی امام جمعه موقت تهران و دبیر جامعه روحانیت مبارز تهران برگزار شد.

آیت الله مهدوی کنی در خطبه های این هفته تهران درباره انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: بی تفاوتی جامعه روحانیت و روحانیون متعهد در امر انتخابات خواست دشمن است و به همین جهت جامعه روحانیت به طور فعال در جریان انتخابات شرکت خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران افزود: علیرغم اینکه مردم مسلمان علاقه و اشتیاق خاصی به روحانیت متعهد و آگاه دارند اما کسانی که واجد صلاحیت برای نمایندگی مجلس هستند می توانند کاندید شوند اگر چه روحانی نباشند.

آیت الله مهدوی کنی افزود: در اجرای اموامر مهم امام امت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ،جامعه روحانیت و باید طوری با انتخابات آینده برخورد کنند که این تصور پیش نیاید که خدای ناکرده مردم فکر کنند روحانیت قصد انحصار طلبی دارد.آیت الله مهدوی کنی از کلیه واجدین صلاحیت برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی خواست اگر چه روحانی نباشند و مردم آنها را نشناسند ولی طبق وظیفه شرعی خود را کاندید کنند.(1)

 

 دعوت آیت الله مشکینی از مردم برای حضور باشکوه در جشن های دهه فجر

در آستانه دهه فجر پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آئین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با حضور اقشار مختلف مردم و به امامت آیت الله مشکینی اقامه شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم ضمن دعوت مردم به برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم دهه فجر امسال گفت: یکی از نعمت های بزرگ که پروردگار به شما ملت ایران داده دهه فجر است و من از همه مردم شریف خواستارم این روزها را به نحو احسن برگزار کنند. و در همه مراسمات فعالانه شرکت کنند.

امام جمعه قم در قسمت دیگری از سخنان خود به برگزاری کنفرانس به اصطلاح سران کشورهای اسلامی در مراکش و اعتراض مردم مسلمان مغرب علیه رژیم شاه حسن اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس هدف این بود که مصر را دوباره به کشورهای اسلامی بازگردانند و اسرائیل اشغالگر را به رسمیت بشناسند ما اعتراض خود را نسبت به تشکیل این کنفرانس اعلام می داریم این کنفرانس از نظر تمام ملت های مسلمان محکوم است و ملت مراکش نیز با تظاهرات خود علیه شاه حسن این محکومیت را به نمایش گذاشت و همان راهی که ملت مسلمان ایران برای سرنگونی شاه طی کرد همان راه را نیز مردم مسلمان مغرب طی می کنند.(2)

 

سفر هزاران جهانگرد به ایران  در طول 6 ماه گذشته

روابط عمومی وزارت ارشاد اسلامی خلاصه گزارش جهانگردی خارجی ایران طی شش ماهه اول سال 62 را منتشر کرد.

در بخشی از این گزارش آمده است: از مجموع 283 هزار و 152 نفر اتباع بیگانه که طی شش ماهه اول سال جاری به ایران سفر کرده اند نزدیک به 57 هزار نفر آنها جهانگرد بوده اند.از نظر ملیت نیز جهانگردان پاکستان، هند،کویت، ژاپن، آلمان غربی و ترکیه به ترتیب دارای بیشترین جهانگرد در ایران بوده اند.(3)

 

هلاکت 300 تن از مزدوران کومله به دست سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردستان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد طی سه مرحله عملیات توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردستان بیش از 300 تن از مزدوران دموکرات و کومله به هلاکت رسیدند.

در این رشته از عملیات ها همچنین 30 تن از فرماندهان گروهک ها نیز به هلاکت رسیده اند و جسد 100 تن از این خود فروختگان در مناطق عملیاتی  بر جای مانده است.

قرارگاه حمزه سید الشهدا در پایان اطلاعیه خود خطاب به عناصر فریب خورده تاکید کرده است که درهای توبه همیشه باز است و در هر فرصت مناسبی خود را به پاسگاه های ژاندارمری و ارتش معرفی نمایید و گر نه دچار خشم و قهر الهی خواهید شد.(4)

منابع :

1. کیهان، 8 بهمن 62، ص 2
2. اطلاعات، 8 بهمن 62، ص 2
3. کیهان، 8 بهمن 62، ص 4
4. اطلاعات، 8 بهمن 62، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول