اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردیبهشت ماه 96

جشنواره منطقه‌ای شعر «ابن حسام» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: جشنواره منطقه‌ای شعر «ابن حسام»، اردیبهشت‌ماه 96 در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

جشنواره منطقه‌ای شعر «ابن حسام» در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس ازبیرجند، حمید مرادی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جشنواره منطقه‌ای شعر ابن حسام در دو بخش اصلی و جنبی در اردیبهشت 96 برگزار می‌شود، اظهار داشت: این جشنواره به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان و با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور و دانشگاه‌های بیرجند، علوم پزشکی، صنعتی بیرجند و همچنین واحدهای سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و شمالی و سمنان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در بخش اصلی جشنواره، شعر آیینی و شعر آزاد دانشجویان و دانشگاهیان با هر موضوعی در این بخش شرکت کرده و در بخش جنبی شاعران می‌توانند با موضوع محیط زیست آثار خود را به جشنواره ارسال کنند. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با توجه به اهداف جشنواره شعر ابن حسام عنوان کرد: شناسایی، کشف استعدادهای ادبی شاعران، ایجاد فضای مناسب برای تعامل و ارتقای سطح اشعار شاعران دانشگاهی، ایجاد دوستی و مودت بین شاعران استان‌ها از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.

مرادی بیان داشت: قالب اشعار این جشنواره آزاد (کلاسیک، نیمایی و سپید) است. 

وی نحوه ارسال آثار را در قالب PDF به آدرس پست الکترونیکی farhangi.birjand@chmail.ir و به تلگرام ebnehesam_khj اعلام کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا پایان اسفندماه امسال عنوان کرد و گفت: این جشنواره در اردیبهشت ماه سال 96 برگزار خواهد شد.

مرادی عنوان کرد: نفرات برتر این جشنواره در قالب تور یک روزه از آرامگاه ابن حسام در شهرستان خوسف نیز بازدید به عمل خواهند آورد.

وی با اشاره به اینکه ابن حسام شاعر قرن نهم هجری است، گفت: آثار ابن حسام در قالب قصیده، ترجیح بند، مسمط و ترکیب بند شعر سروده شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه  ابن حسام را فردوسی‌ثانی گفته‌اند، اضافه کرد: آرامگاه این شاعر شیعی در بلندای تپه‌ای در شهر خوسف در 35 کیلومتری بیرجند قرار گرفته است.

انتهای پیام/69042/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول