اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آزادسازی 4 شهرک و روستا در شرق حلب توسط ارتش سوریه

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت امروز چهارشنبه موفق شدند کنترل شهرکهای «عفرین و الشحرور» و روستاهای «اعبد و صفه» را به دست گرفته و چندین تروریست داعش را از پای درآورند.

آزادسازی 4 شهرک و روستا در شرق حلب توسط ارتش سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت امروز چهارشنبه با عناصر داعش در شرق حلب درگیر شدند.

وبگاه خبری «المصدر» گزارش داد که نیروهای مقاومت در جریان این درگیریها موفق شدند شهرکهای «عفرین و الشحرور» واقع در محور شهرک «طعانه» در شرق شهرک صنعتی را به دست گیرند.

به گزارش این وبگاه، در جریان عملیات ارتش سوریه در این محور از حلب، دهها داعشی از پای درآمدند.

در همین راستا، وبگاه خبری «آرا» وابسته به معارضان نیز گزارش داد که نیروهای مقاومت از صبح امروز حملات خود را به سوی مواضع داعش در شرق حلب آغاز کردند و موفق شدند پیشروی چشمگیری داشته باشند و مواضع داعش را به کنترل خود درآورند.

«أحمد المنصور» از فعالان میدانی حاضر در شرق حلب گزارش داد که این حملات شدید از سمت دانشکده هوایی و فرودگاه «کویرس» به سمت شرق پادگانهای نظامی با هدف توقف حملات داعش به پایگاههای هوایی نیروهای سوری در این منطقه آغاز شد.

به گفته المنصور، نیروهای سوری موفق شدند روستای «اعبد» واقع در شمال شهرک «فاح» را آزاد کنند. در جریان این عملیات عناصر داعش متحمل تلفات فراوانی شدند و به ناچار به خارج از این روستا عقب نشینی کردند.

وی همچنین تأکید کرد:«این درگیریها به مزارع جنوبی این روستا منقتل شد. نیروهای نظام [سوریه] قصد داشتند سیطره خود را گسترش دهند».

جنگنده های سوری نیز مواضع داعش را در شهرک «دیر حافر» و روستای «الامام» هدف قرار دادند که در جریان آن چندین تروریستدیگر کشته شدند.

برخی دیگر از منابع میدانی حاضر در شرق حلب اعلام کردند که نیروهای مقاومت همچنین توانسته‌اند روستای «صفه» را نیز آزاد کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول